Richard Burns Rally

Started by Obizzz, July 02, 2004, 15:18:52

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Obizzz

här vill vi ha lite smaskig info, kom igen nu Fozz, så får du en åktur i S4:an om jag skulle råka komma förbi :-OO :p ;)
"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst

Fozz

Tjae, spelet är klart. Iaf på PS2 och Xbox, finns i butik nu, och går o köpa från den 8'e juli tror jag.
Fått en del kassa recensioner, mest för att spelet är för svårt, och för orealistiskt. (!)
Alla vet ju att understyrning existerar inte på riktigt, och riktiga vägar ÄR 30 meter breda som i Colin och Rallisport Challenge, därför är dom mer realistiska än RBR.
Ganska säker på att när PC versionen släpps så kommer recensenter som har kört bil på riktigt och har en ratt när dom spelar spelet ge det lite bättre betyg.
Vi fick 2/10 av GameReactor, fått 8/10 av större engelska och franska tidningar.
Recensionen i GR är det absolut löjligaste jag läst i mitt liv. Men det har kommit fram att killen är en RallyförarWannabe som kört ekonomirally, men hans karriär höll bara i FEM KURVOR! I den sjätte körde han för fort och välte några träd. Inte konstigt att han inte klarar av att spela vårt spel då, eftersom man INTE kan ta en skarp kurva i 130 knyck. Förutom i Colin som han gav 10/10 på alla punkter.

RBR är INTE den ultimata rallysimulatorn. MEN, det ÄR världens bästa rallysimulator, och kommer vara det i några år till.
Och angående svårighetsgrad, så är RBR aningen svårare än LFS enligt mig.
Om någon är sugen o testa så har Tv-Spelhuset i Helsingborg en liten rallystol uppe där folk kan testa spelet. Dom ska även ordna en liten tävling snart. :)

Ny artikel om fysiken i RBR.
http://www.bhmotorsports.com/article/150

Senaste filmen, några veckor gammal.
http://www.bhmotorsports.com/movie/312
Alla generaliserar...


Fozz

ViharstödförTrackIRmenniharintehörtdetfrånmig. :)

Alla generaliserar...


Obizzz

8:e är ju redan nästa vecka då får man väl iaf testa PS2-versionen snart :)
"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst

Ickx

Fantastiskt :) Längtar tills det kommer "på riktigt". Hoppas det går på min dator men det ska det väl göra. Ska bli fantastiskt kul att testa.

Fozz

Någon snubbe som fått tag på spelet har spelat in en egen liten film.
http://www.digitalphotos.pwp.blueyonder.co.uk/misc/Rally.avi
Alla generaliserar...


Andreas

Funktionärerna i spelet verkar vilja leva farligt :D
MSI Z77A, Intel i5 3570K, MSI GTX 660 ti 2GB, 16 GB DDR 3 1600 MHz, OCZ SSD 120 GB, Seagate 1 TB
TM Cougar w/ Cubpilot\'s Hallsensor mod för joystick och throttle, IJ\'s ÃÅ"ber II NXT mod, SIMPED-F16/C, TIR 3 PRO

Obizzz

Jag har nu köpt PS2-versionen och det är inte alls bra för självförtroende :p :D

Bland det svåraste jag har kört :) Visserligen har kör jag med de små spakarna på kontrollen men ändå :)
"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst