Nya F1-regler

Started by ft, July 01, 2004, 16:35:20

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

ft


Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus

Obizzz

orkar inte läsa just nu är det nåt väsentligt som ändrats?
"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst

Andreas

bla...

* inga däcksbyten
* ingen reservbil
* viktbegränsning minskad med minst 50 kg
* minskad däcksbredd fram men ökad bredd bak
* manuell koppling
* från en V10 med max 3 liters volym och fem ventiler/cylinder till en V8 med max 2,4 liters volym och 4 ventiler/cylinder

STORA ändringar på vissa punkter
MSI Z77A, Intel i5 3570K, MSI GTX 660 ti 2GB, 16 GB DDR 3 1600 MHz, OCZ SSD 120 GB, Seagate 1 TB
TM Cougar w/ Cubpilot\'s Hallsensor mod för joystick och throttle, IJ\'s ÃÅ"ber II NXT mod, SIMPED-F16/C, TIR 3 PRO

Horizon

#3
Vi får verkligen hoppas att detta också gör något bra för sporten. Vore trist om det bara märks på papperet även i fortsättningen. F1 har tappat all charm under de senaste två-tre säsongerna. Helt sjukt att ett enda stall skall kunna dominera så som Ferrari gjort. Visst är Schumi en gudabenådad förare, men frågan är om han skulle göra samma resultat gång efter gång i en BAR-bil. :-OO

Jag har faktiskt slutat kolla på F1 helt och hållet och ägnar nu mig endast åt MotoGP, som i mitt tycke är  ruskigt mycket roligare. Visst, där regerar Valentino Rossi (The Doctor :) ), men Gibernau är grymt bra och med hans effektstarkare Honda blir varje race otroligt underhållande! Mest intressant är att Rossi den här säsongen har gått över till Yamaha efter att ha vunnit största klassen tre år i rad på en Repsol-Honda.

En inte helt oäven detalj är att det med motorcyklar går att köra om på lite fler ställen längs med banan, vilket gör det mer intressant att kolla på.

Go Valentino! :)

We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Obizzz

MotoGP är inte fel har börjat följa det nu sen jag fick tillgång till Eurosport.

Oj, det var en del ändringar i F1...
"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst

Swede

Är ju en sådan där F1 tok som inte har missat ett race på typ 10 år...


Skulle nog bli mycket intressantare om de bara hade en som levererade däck, vilken skilldand de skulle bli.

Nu har ju själva bilarna kommer på 2'ndra plats efter däcks leverantörerna som står i fokus. Däcks kriget är kanske bra för "forskning" om nya blandningar etc, men det får för mycket fokus enl min mening.

Sen kan de ju hitta på andra tokiga grejer för att få det bli mer intressant, men de har ju inte lyckats så värst bra hittils (förutom den nya kvalet).

Ickx

Jag är också F1-junkie :p

Det har kommit nya förslag sen senast, bla ett gäng aerodynamiska begränsningar på vingar och diffusor. Jag är mycket positiv. Ner med greppet så föraren får jobba lite mer. Kanon med däck som ska hålla över en hel distans. En däcksleverantör är jag tveksam till, å en sida skulle det vara bra men å andra sidan så är två leverantörer ytterligare ett moment. Det gäller att få hela paketet att fungera.

granQ

alltså nu snackar vi väl "real life"..

tänker på var den ligger:

Nordic Simulator Group - Nu även med kakor!!! > Simulatorer Generellt > Övriga/Gamla godingar > Nya F1-regler

Borde inte detta var ett typiskt "off-topic" ämne. För någon simulator generellt är det la inte?
http://www.granq.se Mitt egna krypin.
http://www.anrop.se Mer soldater, mindre flyg :)