Flyg dag i Umeå med EAF 331

Started by Paddy_EAF331, April 20, 2002, 23:07:34

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Mikke_EAF331

Va! Vet ni inte det? ;)

Paddy, du glömde skriva att det är 8/6. :)
Ja, 2002 såklart. :D
Mikke_EAF331, C.O. EAF

Mr Jim

Var någonstans i Umeå? Hur många kan jag bjuda med? ;)
\"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing\" - Edmund Burke (1729-1797)

För att kontakta mig, maila på jimmy.larssonSNABELAgmail.com
To contact me directly mail me at jimmy.larssonATgmail.com

Mikke_EAF331

Flygplatsen (Alvik), var där vet Wasp förhoppningsvis...

Hur många? För att gå på dagen är det nog obegränsat, för annat, jaa... -> Wasp
Mikke_EAF331, C.O. EAF

Wasp_EAF331

Vi tar det här från början ;) Den 8/6 är det flygets dag på Alvik (som fyller 40 år i år) Jag har då fått tillåtelse att visa upp IL-2 på två datorer.

Det kommer ju även att vara vanliga flyguppvisningar med bland annat Stig Emilsson från Skelefteå som flyger avanserat. Vad det blir mera vet jag ej ännu.

Jag vet att Hagström skall vara där med flygklubben och där har vi ju chansen att provflyga på riktigt, eller ???

Jag återkommer med mera info så snart jag vet mera :)

Wasp_EAF331

Mikke har nu fixat en OH kanon till flygets dag så då är frågan skall man fixa en till eller köra med 3 datorer varav den ena passiv via OH och visa alla som står och ser på olika utevyer när andra sitter och spelar på vanliga skärmar ??

Vad tycker ni? Kom gärna med förslag..

Triton

#13
Lördag säger ni? Vilken tid börjar det? Jag bor i Holmsund, och har två andra från 185:e här i krokarna också som säkert skulle vara intresserade av att haka på.:)
Triton
Tactical Engagement Center

Wasp_EAF331

1200 slår portarna upp :) och stänger 1500.

Ni som bor här uppe i Umeå trakten har säkert sett anonnserna i tdningarna, men för er som inte har koll så händer följande.

Jan Emilsson med sin Sukhoi SU-26, M Andersson i en Wildcat och Bo Sjödin med en YAK 52:a

Sune Andersson från Vilhelmina gasar på med sin motorcykel.

Ulflyg, segelflyg hängglidare gamla skolplan och modellflygplan. Samt en Vampire.

Sist men inte minst ;)  EAF331 låter er prova IL-2 med 2 sammankoplade datorer samt en som vi skall köra med oh kanon. Där har vi tänkt visa alla koola trk som Mikke har sparat ;)  Jag har även några som kanske duger :D

Så vi syns på Lördag :)

Triton

Det kan du räkna med!! :D
Triton
Tactical Engagement Center