Flyg dag i Umeå med EAF 331

Started by Paddy_EAF331, April 20, 2002, 23:07:34

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Mr Jim

Jag jobbar på norrlandsmejerier på lördag. Förhoppningsvis blir vi klara innan 12.00. Visst är vilhemina flygplats den "stora" officiella flygplatsen över bron vid ålidhem? ;)

Det är charmigt att vi har några simmers i Umeå ;)
Vet att vi även har ett gäng till som lirar sims som även bygger modeller aktivt och träffas. Kanske ett framtida LAN i höstmörkret? Falcon 4.0 och IL-2?
\"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing\" - Edmund Burke (1729-1797)

För att kontakta mig, maila på jimmy.larssonSNABELAgmail.com
To contact me directly mail me at jimmy.larssonATgmail.com

Mikke_EAF331

Nja, Vilhelmina flygplats heter Sagadal och ligger halvvägs mellan Vilhelmina och Dalasjö. :D

På lördag vill du nog fara till Alvik flygplats, som ligger på tegssidan, söder om Umeå. Enklaste vägen från Ålidhem är att ta Kolbäcksbron över älven så är du i princip framme.

En OH-kanon blir det, hoppas bara inte PT glömmer bort att vi ska låna den! ;)
Mikke_EAF331, C.O. EAF

Mr Jim

Alltså kommer ni boyz att vara på den flygplatsen på lördag där SAS planen landar och startar? ;)
\"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing\" - Edmund Burke (1729-1797)

För att kontakta mig, maila på jimmy.larssonSNABELAgmail.com
To contact me directly mail me at jimmy.larssonATgmail.com

Triton

Har just kommit hem från träffen på Alvik, det var en bra dag.
Kanonväder, bra uppvisningar och så fick man se Wasp slå av stabilisatorerna på en Dakota i IL-2.:D
Kul att träffa fler simheads, och det var många som kollade in EAF:s uppvisning av IL-2.
Jag vill ha en sån där OH-kanon! :D :D
Triton
Tactical Engagement Center

Mr Jim

Argh. Blev tvugen att gå hem från mejeriet och kom hem runt 14.00 väldigt "varm". VILket väder!

Hoppas ni tog email och sånt av alla simheads! BOrde ju ganska lätt gå att dra ihop 10 pers att ha LAN med!

Kanske skapade ni några nya "juniorer" till simulator sekten ;)
\"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing\" - Edmund Burke (1729-1797)

För att kontakta mig, maila på jimmy.larssonSNABELAgmail.com
To contact me directly mail me at jimmy.larssonATgmail.com

Wasp_EAF331

Triton kul att ni gillade vad ni såg :)

Synd bara att dom flesta som vågade prova var lite för unga för denna typ av spel, men man får ju hoppas att dom nu tjatar på sina föräldrar så att dom går ut och handlar IL-2.

Och känner jag till hur pappor funkar så lär nog dom nog snart vara fast vid detta spel :D


För detta är väl så att detta är farsonas spel, unga killar och tjejjer har inte tålamod att flyga i flera minuter utan att det händer något :-Z

En sak att tänka på till nästa gång (om det nu skulle bli fler gånger) är att man skulle haft pratat med en spel butik så att man kunde sålt spelet på plats.. Tror att vi skulle sålt några om vi haft spelet liggande framme....

Nåja, jag tycker att det mesta funkade som vi trott att det skulle så vi i EAF331 kan nu lungt gå på sommarlov.

Ett speciellt stort tack till Stone som rest upp från fjollträsk ;) enkom för detta...

Triton

Jo tyvärr är det väl så att såna här avancerade sims som IL-2 och Falcon 4 är för de mogna (nåja!:D ) som har råd med datorutrustningen och även har tålamodet att lära sig komplexa sims.
Men men, kanske det såtts en del frön!:)
Triton
Tactical Engagement Center

Mikke_EAF331

He he, sått frön i de smö fröna. :)

Var rätt kul när en liten tjej kom med sin mormor eller nåt och provade. Skulle tippa hon var runt 5 år, klarade det faktiskt riktigt bra, med lite hjälp. :)

Av alla ungar som testade var det två som sa nåt om att Cougarn var tung, en kille på runt 9 som var vänsterhänt (vilket jag upptäkte när han började hjälpa med vänsterhanden), och så en annan i ungefär samma ålder som sa att stickan kändes lite seg.

9 av 10 5-12 åringar har inga problem med att Cougar har för tunga fjädrar. ;)

Vad som hände senare på kvällen får ni läsa i 331's pub om. :D
Mikke_EAF331, C.O. EAF