Labels i multiplayer med 1.02?

Started by KeyCat, June 20, 2004, 08:49:13

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Bax

Hahaha.. jag har buggat dit nån hacker kod som fått forumet att kajka :D
Skämt åsido.... där var ett misstänkt "quote" i signaturen - tyvärr blir nog inte Lomac bättre för det ;)
mvh
Bax
Bax
87th Stray Dogs VFW


Horizon

QuoteOriginally posted by ctrl


            Hm,

Efterssom det framstår som om jag varit med och genomfört lyckade flygningar känner jag att jag måste säga vad jag tycker... eller åtminståne säga nedanstående.

Jag rekommenderar er att testa en fulversion först. Jag avser nämligen inte flyga lomac mer nu.


Jag har testat version 1.0 i fulversion, men inte 1.1 eller 1.2. Kanske skulle göra det först. Hur som helst är det väldigt snyggt att titta på, så jag köper det nog ändå. Vad gör man inte för att skicka mer pengar till programmerarna som sitter och sliter för att vi ska få leka av oss... :)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

KeyCat

#10
QuoteOriginally posted by ctrl
Efterssom det framstår som om jag varit med och genomfört lyckade flygningar känner jag att jag måste säga vad jag tycker...

LOL - Klart man skall säga vad man tycker men du måste hålla med om att tekniskt sett funkade LOMAC klockrent när deBug hosta för oss fyra häromkvällen. Sen om det var speciellt roligt med ett "gung-ho" head-on dogfight mission är ju en annan sak :p

Quote
Här avböjer jag från att svara, kritik av lomac och åtminståne tidigare, IL-2 verkar ge upphov till så beska svar. Så nu ska jag hålla mig borta från lomacdelen av forumet.

Synd för att diskutera saker och ting är oftast det bästa sättet att förändra det som är dåligt och IMO precis vad ett forum är till för! Jag ser definitvt ingen anledning till att någon ger någon beska/sura kommentarer bara för att någon inte gillar det man själv gillar, gäller bara att komma överens om att man inte är överens och hålla det på en vuxen nivå. Det var (förhoppningsvis!?) länge sedan jag slutade slå "min bibel" i andras folks huvud utan bara accepterar att andra inte tycker/tänker precis som jag ;)

För er som planerar att köpa LOMAC ger jag min syn på det nedan (sett ur Mig-29:ans perspektiv för det är den jag flugit mest och föredrar). Först och främst bör man vara klar över att LOMAC inte är Falcon 4! LOMAC saknar delar som F4 har och vice versa...

+ Flygkänslan är super
+ Skoj att prova på och lära sig mer om öst hårdvara
+ De virituella 3D cockpitarna och dess steglösa FOV
+ Padlock som fungerar mycket bra och ger en bra SA i DF
+ Multiplayer koden efter 1.02 patchen (dock tidigt än!)
+ Möjlighet att joina MP mission in progress (JIP)
+ 3D modellerna och övrig grafik
+ Modellering av dålig väder/sikt (kunde dock vara bättre!)
+ 8 st "hyfsat" modellerade plan att välja på

- Ingen dynamisk/semi dynamisk kampanj
- Ingen direkt inlevelse i uppdragen så som radio snack etc.
- Inget plan med A/G radar
- Kräver rejäl dator för att avnjutas fullt ut
- Endast Krim området att flyga på i dagsläget
- Mission editorn saknar tyvärr vissa vitala funktioner
- Manualen har mer att önska, dåligt jobb där...

För min egen del så ersätter LOMAC inte Falcon 4 utan jag kommer att ha bägge installerade på hårddisken och flyga den som känns roligast just för tillfället. Jag ser LOMAC snarare som ett komplement som simulerar vissa delar bättre och andra delar sämre.

Som ett exempel kan jag nämna att det är sällan jag njuter av "close-in" dogfight i F4 däremot tycker jag de är en fröjd i LOMAC med den suveräna 3D cockpiten och fart/flygkänslan. Å andra sidan är det inget som i dagsläget slår F4:ans kampanj med dess inlevelse och känslan av att deltaga i något mycket större!

/Christer (a.k.a KeyCat)

PS: Har medvetet utelämnat kommentarer om AI'n eftersom jag inte flugit tillräckligt mycket ännu.
>> It's all about teamwork! <<

Obizzz

Håller med nyckelkatten i det han säger, F4 och LO komplementerar varandra.
"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst

KeyCat

Lägger till ett minus till...

- Fungerar dåligt/inte alls för de som fortfarande kör Windows 98/ME, detta
  trots att det står att så är fallet i manualen och på boxen.

/Christer (a.k.a KeyCat)

>> It's all about teamwork! <<

Obizzz

å andra sidan fungerar ju 98/ME rätt dåligt i sig själva :)
"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst

TrakDah

LO funkar visst i 98/ME...

men en fråga: Vad saknas i Mission Editorn exakt?

Avseende AI:t: det är det område jag har störst klagomål personligen. Inte i själva dogfightandet o.dyl, utan i taktik.

/TD

Obizzz

"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst