Labels i multiplayer med 1.02?

Started by KeyCat, June 20, 2004, 08:49:13

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

KeyCat

Coolt!

Givetvis är det plus om det är enkelt att ställa in labels och annat med tick boxes etc. men för egen del spelare det ingen roll om det innebär att man får ändra parametrar i en lua/cfg/ini fil, bara det är möjligt och det är dokumenterat.

/Christer (a.k.a KeyCat)

>> It's all about teamwork! <<

KeyCat

#41
Får härmed rätta mig själv...

Det går att spela in tracks i multiplayer! Hemligheten är att trycka CTRL-R istället för FLY knappen när man skall hoppa in i spelet.

Däremot verkar det som om än en gång serverns inställningar gäller för ett inspelat track, dvs att om servern tex har externa vyer avslagen hittade jag inget sätt att kringå detta när jag spelade upp tracket igen på min maskin för att studera vad som egentligen hände.

Detta är synd för en av de stora fördelarna med att kunna spela in tracks är just att i efterhand kunna följa luftstriderna ur olika vinklar/perspektiv för att se exakt vad det var som hände och kanske vad sin wingman/lead höll på med i just det ögonblicket och på så sätt lära sig utav misstagen (typ ACMI i F4).

En annan sak som vore en förbättring om man nu får fortsätta önska är att kunna starta/stoppa inspelningen innefrån simulatorn och på så sett enbart spela in de intressanta händelserna. Som det är nu måste man spela in allt eller inget! Verkar dock sparas i ett effektivt format så filerna blir kanske inte så stora ändå?

/Christer (a.k.a KeyCat)


>> It's all about teamwork! <<

TrakDah

Filerna ær sparade i "Joystick-rørelser", så att sæga...
(JA, jag ær i Danmark!)
Det innebær att det enda som spelas in ær "human" piloterna knapptryckningar. Allt annat i spelet påverkas av detta, och eftersom AI:t inte har slump så reagerar det lika gång efter annan, vilket innebær att de uppfør sig som då det hela spelades in.

Sen kan man "redigera" filmerna, men endast avseende kameravyer.

En not: att spela in en film i 1x tid, och sen spela upp den i annan tidskomprimering (bægge hållen) kan få sjuka efffekter eftersom CPU-sykler till del kan påverka AI:ts rørelser.

Så enkelt var det med det :D

/TDanmark