Labels i multiplayer med 1.02?

Started by KeyCat, June 20, 2004, 08:49:13

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

KeyCat

Patch 1.02 är helt klart ett stort steg i rätt riktning! Undrar om det finns möjlighet att på något sätt ställa in så att labels syns på egna plan inom låt oss säga 1000 m men inte alls på fi? Hittar dock inget i labels.lua eller dockumentationen som tyder på detta...

Quote
Added the ability to change the color of labels (Config/view/labels.cfg -> config/view/labels.lua)

1. Colors in RGB format {red, green, blue}, volume from 0 up to 255
2. ColorAliesSide = {200, 0, 0}
3. ColorEnemiesSide = {0, 0, 200}

Enda chansen som jag ser det är om det finns någon RGB kombination som är gjord transparent, någon som vet?

En annan sak som gör mig konfundersam  följande i read_me-102.doc.

Quote
User-made snap views are saved in the Config/View/SnapViews.lua file if the parameter DisableSnapViewsSaving = true in the Config/View/Cockpit.lua file.
...

Borde det inte vara tvärt emot för att spara egna vyer? Alltså DisableSnapViewsSaving = false? Är det bara en typo?

Sist vill jag bara nämna att deBug, Doc, ctrl och jag gjorde en del testflygningar igår med blandade resultat... Vi hoppade först in på en server via HL som verkade OK, var ca 10-12 personer där men resultatet var tyvärr lag city och ospelbart. Eftersom även pingen flukturerade ganska kraftigt på oss alla och var periodvis mkt hög tyder det på att han som hosta a) hade en burk som suger b) hade en lina som suger c) inte konfigurerat den rätt eller d) en kombination av alltsammans???

Tidigare var jag och deBug inne på en amerikansk server med ping på ca 120-180 ms och allt fungerade som det skulle med "acceptabelt" warpande på vissa.

Efter det misslyckande försöket på servern med "lag city" hostade deBug på sin maskin och vi andra connecta i 128KB/128KB i ett enkelt DF mission. Pingen låg mellan 25-50 ms på samtliga och nu var det skillnad, 99% av tiden fanns inte en tillstymmelse till lag/warpande och tät formationsflygning är fullt möjligt (nu var vi dock bara 4 stycken, skall bli skoj att se med 12-16 plan i luften) :)

Som sagt patch 1.02 var ett behövligt lyft för LOMAC och jag hoppas inte det slutar med denna utan att vi får se mer av denna produkt antingen i form utav fler uppdateringar och/eller nya addons att köpa! Mer/bättre väder modellering och en bättre kampanj motor hade ju inte skadat ;)

/Christer (a.k.a KeyCat)

>> It's all about teamwork! <<

Bax

hmmm... Det är nog dax att sätta Lomac på inköpslistan :)
mvh
Bax
Bax
87th Stray Dogs VFW


Horizon

We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

S_Z

QuoteOriginally posted by ctrlJag rekommenderar er att testa en fulversion först. Jag avser nämligen inte flyga lomac mer nu.
Får man fråga varför?

Obizzz

Bra tänkt, bara för att du inte gillar det behöver man ju inte förpesta för dem som faktiskt gör det... ;)
"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst

BEQ

Nu ser den här sidan också rätt skum ut.

Obizzz

"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst

Phlerp

#7
QuoteOriginally posted by Obizzz


            ja det är något skumt med forumet...
Nej det är något skumt med Bax signatur. Forumet kajkar ur efter hans inlägg överallt där jag kollat. Skulle tippa på att han missat att stänga något table eller liknande.

Edit: Efter att ha kollat lite i html-koden ser jag att det är definitivt handlar om ett antal tables som stängs och lite annan skit,  men eftersom jag inte vet vad forumet självt lägger till så är det lite svårt att säga exakt vad som är felet.