Author Topic: Screens  (Read 6240 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Horizon

  • Global Moderator
  • Communist Plan Poster
  • *****
  • Posts: 9109
    • View Profile
Replying to Topic 'Screens'
« Reply #8 on: November 24, 2004, 20:18:47 »
Jäklar, det skulle inte bli mycket kvar av Apan Apansson! Jag får begå självkritik och erkänna att WWII Online är mycket vackert... förutsatt att man kör med 512x FSAA och 256x AF. :D
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Rivvern_

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2769
  • "Guns don't Kill people. Chuck Norris kills people
    • MSN Messenger - Rivvern@hotmail.com
    • View Profile
    • Master Arms
    • Email
Replying to Topic 'Screens'
« Reply #9 on: November 24, 2004, 22:00:42 »
Jag var ju med på bilderna.. Cooolt.. Då var jag en gröning.

Jag slutat spela wwII ett tag.. har helt enkelt inte råd. Men så fort jag har pengar över så hoppar jag in igen förutsatt att jag har nån att spela med. Jag vet ju att Nordland har varit lite nere det senaste!


Men mer bilder!!!!   :P
Verkligen snygga screenisar!

Salsam

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 595
    • View Profile
    • Email
Replying to Topic 'Screens'
« Reply #10 on: January 04, 2005, 01:48:22 »
Ja mycket har hänt sedan det senaste inlägget. Vi är nu inne på den 14e kampanjen om jag inte missminner mig helt. Kan tyckas att det är borde bli tråkigt och meninslöst vid det här laget, men som sagt så har det hänt en hel del sen ovanstående screens är tagna. Både grafikmässigt och spelmässigt.
Det är ingen idé att jag oggar för mkt om vad som är nytt och inte... jag visar helt enkelt lite fler screens på några av nyheterna.
BTW sa jag att tyskarna vann förra kampanjen oxo? :-OO

Först lite stämmningsbilder så vi kommer in i rätta stämmningen :D


MCI gör en lågsniff över min vagn samtidigt som han rekar vägen framför mig efter ev. bakhåll


Skade modelleringen är helskön. Finns ingen bättre känsla än att få in en riktig pärlträff på en stridsvagn så den fullkomligen flyger i bitar :D


En patrullbåt ångar upp längs floden... Broar går nu även att förstöra/reparera vilket ger en ny taktisk vinkling i spelet.


Drakir släpper sin last på 8st 250kg bomber över mål i Frankrike


Nattbombning med He111 av en fransk by nere i södra sektorn


Jag och Saslam över på den mörka sidan och flyger Hurrican MkII - här under ett formations anfall mot en Army Base i en stad i norra sekorn (målet är Lv pjäsen i sandsäckarna)


Omlastning av ett transport fartyg. Feta mål med bara ett par 20mm Lv pjäser som egen skydd men här med eskort av 3 Jagare. TP båtarna klarar av att bära både inf, och med hjälp av en kran, vinscha på/av stridsvagnar
(Ganska kul att springa som inf på den och leka kurra gömma under de långa färderna)


Nordland medlemmar grupperar ut på linje vid kontakt med Sherman stridsvagn vi skogskanten (går att se en lite vit blix när en Pz träffar honom i gattet). Själv avvaktar jag i bakgrunden med en 251a med ett par inf i.


Linje! Eldställning vid trädlinjen! 12 - vägen rakt genom stan!

Fortsättning följer...
« Last Edit: January 04, 2005, 01:55:37 by Salsam »

Salsam

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 595
    • View Profile
    • Email
Replying to Topic 'Screens'
« Reply #11 on: January 04, 2005, 01:56:14 »
del 2...


Sjuk mysigt att gömma sig bakom en vagn när kulerna viner omkring en. Speciellt när vagnen man tar skydd bakom besvarar elden åt en och man har chans att bilda sig en uppfattning om läget innan man kastar sig mot nästa skydd





Men vänta... vad är det som står jämte!? Inte samma trista gråa färg som övriga vagnar... :-o


Jo det är helt rätt! En NY VAGN! Woooot :D








PzIVG är det senast tillskottet till tyska pansar vapnet tillsammans med StugIIIG
Bägge har en långpipig 75mm kanon vilken klarar av de, i nuläget, flesta fientliga vagnar på långa avstånd.
Just här i EST och bekämpar fi inf i staden på andra sidan floden


Ännu en bild på denna vackra vagn. Här i EST vid en sönderskjuten järnvägsstation.
I terrängen och från luften smälter kamouflaget bra in.


Här inför en marsch mot anfallsmål


Framåt! Kan vara lite trixit att köra vagen inne i stan bland trånga gator... underlättar om man är två i vagnen


Närmar oss målet.


Anfallet är redan igång men behöver förstärkas upp med Pz. Jag samverkar över chatten med "Officer In Command" över anfallet mot staden. Han är i full gång att placera ut Anti-tank guns i norra delen mot staden och är redo att följa upp vårt ev. genombrott med infanteri


Ny tillskott är även nya ATG's - här Pak38or (50mm kanon) tillsammans med 88or grupperade längs en höjd som överblickar målet


Uppsamling vid en FB (Forward Base/Fire Base) med ett par StugIIIG och min 251a. Jag och Saslam försöker samordna anfallet medans Anta007 tydligen bara sitter där bak och njuter...


blitz Krieg när det är som bäst... pansarskyttefordonen rulla med tätt bakom pansart, i detta fallet har jag placerat mig mellan målet och vagnarna under framryckningen för en vid omfattning på målet

Tja... var finns det mer att säga...?
















Nej, vänta lite! Höll nu nästan på att glömma! :D :D :D








Precis innan jul kom ju faktiskt Ju52an oxo som transport flyg. OCH möjligheten att koppla in en enkel autopilot för att förenkla långa flygningar.


Sakta och med klent egenskydd (1st MG) är man i stort behov av eskort - här en 109F


Ju52an klara inte ta någon tung mtrl, men Paratroopers är nya!


Bara man som pilot tänker på rätt fällhöjd och fart är det bara att öppna dörren och tända gröna lampan för folket där bak


Styrningen sträcker sig till att rotera sig runt och med hjälp av den lilla självglidet undvika större objekt. Dock är man otäckt utsatt när man hänger där hjälplös till man tar mark - väl nere dock är man kraftigt beväpnad och farligare än vanligt inf.

Sista bilden....

Ganska dålig, ska jobba på en bättre på de bägga planen


P-38 Lightning och Fw-190 är de senaste tillskotten i luften, tillsammans med Spitfire MkIX - här jag och Saslam uppe på en prov runda där vi bla jämför fart prestandard och kurv förmåga.

Gör nu inte misstaget att tro att bara tyska sidan fått nya saker - icke! Får ena sidan... får andra sidan. Allierade har fått Sherman stridsvagn och Crusaider med 6pdr. De har även fått nya ATGs och fallskärms trupper.
Men allt detta ser man sällan så bra... med nya vagnarna ökar vi stridsavståndet till väl över 1000m lätt :D och då det ju skit samma hur det ser ut... det dör ju lika väl :-OO

Väl mött till nästa gång!
« Last Edit: January 04, 2005, 01:59:42 by Salsam »

granQ

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1109
    • View Profile
    • Anrop
Replying to Topic 'Screens'
« Reply #12 on: January 05, 2005, 12:38:06 »
ohh trevligt.. men det där med frakta stridsvagnar och sånt.

trodde var man respawnade nära till fronten och så var det bara köra. Fast klart vill man landstiga på en flank motsvarande kanske kan vara bra. Men hur långt måste man i normal fallet åka?
http://www.granq.se Mitt egna krypin.
http://www.anrop.se Mer soldater, mindre flyg :)

griffin

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2776
    • ICQ Messenger - 8955231
    • MSN Messenger - moriarty_@hotmail.com
    • View Profile
    • Zon3.se
    • Email
Replying to Topic 'Screens'
« Reply #13 on: January 05, 2005, 13:30:32 »
Det är säkert en jättedum fråga men hur skiljer sig detta från BF1942?

Må hända är enda gemensamma nämnaren andra världskriget och MP men jag vet ändå inte skillnaderna...

BF1942 är ju väldigt mycket arkad och lite realism men om jag får lov att säga det inhemulskt kul.
snappahead

Rivvern_

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2769
  • "Guns don't Kill people. Chuck Norris kills people
    • MSN Messenger - Rivvern@hotmail.com
    • View Profile
    • Master Arms
    • Email
Replying to Topic 'Screens'
« Reply #14 on: January 10, 2005, 20:43:43 »
Quote
Originally posted by granQ


             ohh trevligt.. men det där med frakta stridsvagnar och sånt.

trodde var man respawnade nära till fronten och så var det bara köra. Fast klart vill man landstiga på en flank motsvarande kanske kan vara bra. Men hur långt måste man i normal fallet åka?



Man kan spawna direkt i stridens hetta om fienden anfaller någon av dina städer eller FB (forward bases)

Normalt.. I överkant 30 min för panzar och inf.
Luftburet är värre beroende på närhet till flygfält.

(Nu jävlar blåser det i tältet.... Lite ruggigt faktist... Det är ett stort lagertält.)

Rivvern_

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2769
  • "Guns don't Kill people. Chuck Norris kills people
    • MSN Messenger - Rivvern@hotmail.com
    • View Profile
    • Master Arms
    • Email
Replying to Topic 'Screens'
« Reply #15 on: January 10, 2005, 20:45:10 »
Quote
Originally posted by griffin


             Det är säkert en jättedum fråga men hur skiljer sig detta från BF1942?

Må hända är enda gemensamma nämnaren andra världskriget och MP men jag vet ändå inte skillnaderna...

BF1942 är ju väldigt mycket arkad och lite realism men om jag får lov att säga det inhemulskt kul.


BF1942 är arcade.
WWII online är Simulator.

Thats it.