News:

No significant change

Main Menu

Problem

Started by Jompalainen, April 19, 2002, 22:19:50

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Jompalainen

Hej!

Någon som vet hur jag avinstallerar eller inaktiverar Microsoft Exchange? Fattar inte att Microsoft jämt skall fula till det med en massa skit som man inte vill ha!


Ylil. Jompa
1. Lentueen Päällikkö
Lentolaivue 34

Jompalainen

Jag fick av- och ominstallera office för att bli av med eländet.
Nu har jag ett annat problem. Vet någon hur jag associerar winzip med outlook express? Innan jag ominstallerade windows kunde jag högerklicka och få ett alternativ: "zip and e-mail zipfile" eller något liknande. Detta alternativ lyser dessvärre med sin frånvaro nu. Nån som kan???

Det underlättar så grymt när jag skall skicka iväg mina SPWaW-drag liksom ;)


Ylil. Jompa
1. Lentueen Päällikkö
Lentolaivue 34

Jompalainen

QuoteKan du inte bara köra office installationen och då välja bort det?

Exchange fanns inte i listan för vad jag kunde välja att ta bort faktiskt. Helskumt. Ja ja... Nu är det borta i vilket fall....


Ylil. Jompa
1. Lentueen Päällikkö
Lentolaivue 34

Mikke_EAF331

Exchange?!? Inte tusan installeras det med Office. :-OO

Exchange är MS mailserverprogram, inget att installera om man inte vill använda sin dator som mailserver, är enligt uppgift i det närmaste omöjligt att avinstallera om man en gång lagt in det, blir till att installera om NT...;)
Mikke_EAF331, C.O. EAF

Jompalainen

Skumt var det. Det finns inte med i listan över de program som finns i Office, men när jag avinstallerade hela officepaketet fick jag en fråga om jag ville ta bort Exchange. Nu är Office ominstallerat och allt funkar perfekt igen :D

Förmodligen ligger det inbakat i Windows på någon vänster, och hur jag lyckats att aktivera det har jag ingen aning om. :-OO


Ylil. Jompa
1. Lentueen Päällikkö
Lentolaivue 34

SledgeHammer

Hmm... är det inte Outlook som ligger med i Office? kan ha blivit nåt knas där kanske.
Mvh  - Stefan -


Mikke_EAF331

Enda jag kan tänka mig är att det handlar om Exchange-stöd för Outlook? Vad hette det gamla pre-Outlook som följde med Office (?) för att koppla sig till en Exchangeserver? Hmmm...
Mikke_EAF331, C.O. EAF

SledgeHammer

Just det, Nån Exchange modul till Outlook. Det är nog det troligaste.
Mvh  - Stefan -