Author Topic: M1 Tank Platoon II  (Read 2811 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Horizon

  • Global Moderator
  • Communist Plan Poster
  • *****
  • Posts: 9109
    • View Profile
M1 Tank Platoon II
« on: February 13, 2002, 19:28:51 »
Som en hängiven M1 Tank Platoon-fan från den gamla goa Amiga-tiden, måste jag bara fråga om någon har spelat PC-verren. Är det något att ha eller är det skräp? På Amigan var ju simmen inte mycket till grafikunder att hurra över, men spelkänslan var KANON! :p

Någon som håller med eller säger emot mig?
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

RAY

  • Guest
(No subject)
« Reply #1 on: February 13, 2002, 19:36:48 »
ingen aning hur det är på pc ?

jag har precis börjat köra lite steel beast igen, o den är ju inte direkt vacker o glo på men som simulur så e man ju ute efter lite realism o spel känsla!

vår vän LoBo e ju rätt bra på tanks vad jag vet så han fyller säkert på här snart ska vi se!  :)

Mr Jim

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1599
    • ICQ Messenger - 4575614
    • View Profile
    • Email
(No subject)
« Reply #2 on: February 13, 2002, 21:38:50 »
Körde asmkt M1 tank platoon på min Amiga. Det hade det som tyvärr så många spel saknar idag...dvs ens besättning blev bättre ju längre in i kampanjen man kom...de hade namn osv..man blev ledsen när man förlorade en bra skytt tex.

Asbra lir
\"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing\" - Edmund Burke (1729-1797)

För att kontakta mig, maila på jimmy.larssonSNABELAgmail.com
To contact me directly mail me at jimmy.larssonATgmail.com

ft

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2725
    • ICQ Messenger - 612969
    • View Profile
    • Email
(No subject)
« Reply #3 on: February 14, 2002, 12:06:36 »
Mmm... jag har fortfarande inte sett något som varit lika bra. Känslan när man gissade rätt ang. vilken väg Ivan skulle avancera och ställde sig hull-down bakom ett krön, kallade in en artystrike för att sedan rusa ner under eldgivning när de snurrade omkring i vild förvirring medan granaterna slog ner... vill definitivt prova M1TPII vid tillfälle!

Mvh,
  /ft

Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus

Horizon

  • Global Moderator
  • Communist Plan Poster
  • *****
  • Posts: 9109
    • View Profile
(No subject)
« Reply #4 on: February 14, 2002, 13:07:44 »
Klockrent ft! :)

Att köra mot de ryska Elite-styrkorna med sina T-80's med laserstyrda missiler var en riktig utmaning!

Jag brukade ofta använda mig av terrängen (om man nu kan kalla det för terräng) för att långsamt slå ut fienden en efter en.

Eller så skickade man 2 st. TOW's upp bakom en kulle som avledande manöver medan man själv smög sig på fienden i ryggen...

Ah, vilken härlig känsla att kliva fram bakom fyra stycken T-72'or som stod med kanonen riktad åt ett helt annat håll! :p

Får nog ta en titt på M1TPII å det snaraste. Har de bara fått med spelkänslan, spelar det ingen roll att simmen är 4-5 år gammal.
« Last Edit: February 14, 2002, 13:08:03 by Horizon »
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

^LoBo^

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 25
    • ICQ Messenger - 66555177
    • View Profile
    • Email
(No subject)
« Reply #5 on: February 14, 2002, 15:48:24 »
Quote
Orginally posted by RAY

             ingen aning hur det är på pc ?

jag har precis börjat köra lite steel beast igen, o den är ju inte direkt vacker o glo på men som simulur så e man ju ute efter lite realism o spel känsla!

vår vän LoBo e ju rätt bra på tanks vad jag vet så han fyller säkert på här snart ska vi se!  :)


Jag har aldrig lirat M1TP2 men jag tror nog att jag vågar påstå att om du vill ha ett kul lir/shooter så kan säkert M1TP2 vara rätt så skojigt, men om du vill ha Tanks-sim så är det bara SteelBeasts som gäller.

kolla in http://www.steelbeasts.com och dra ned demot och testa litet om du är nyfiken. SteelBeasts är absolut inget lätt lir och det är rätt så brant inlärningskurva (jag håller på o lär mig fortfarande :-) ) men när man börjar få klämm på allting så blir det fruktansvärt kul!
"There are no American infidels in Baghdad. Never!"