News:

No significant change

Main Menu

Nytt jobb III

Started by Clark, May 14, 2004, 23:04:33

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Horizon

Najs! Små öppna sportbilar är alltid roligt att köra! :)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Dubble0zero

Grattis till jobbet...
Trevligt sätt att göra av med lönen tycker jag... ;)
...000... =)

TrakDah

#10
Grattis, och kul att se att nån annan på forumet har bra bilsmak :)

Barchettan e finfin - störtgillar den! Men tyvärr håller jag inte med om att den är roligare än Miatan... Miatan är snart när oslagbar ur förarsynpunkt.

Men Barchettan är definitivt snyggare och trevligare!

Jag håller i stort med det som sägs här

Vill man läsa på sig kan man gå hit, sen klicka på "Models" och sen välja Barchettan (direktlänkning funkade inte :()
/TD

Swebeast

Swebeast prylgalen vill nu också ha en cabbe (till dottern :))

/A

Gud och soldater vördar vi när tider av fara de stå oss bi
när faran är borta och fyllda är faten då glömma vi Gud och förakta soldaten
--------------------------------------------------------------------------------------
ASUS P8P67 <> Intel i7 2600K <> Noctua NH-D14 <> Corsair SSD Force Series 3 240 Gb <> Corsair Vengeance DDR3 16GB <> Gigabyte GeForce GTX 580 1536MB SOC

Clark

QuoteOriginally posted by TrakDah

Barchettan e finfin - störtgillar den! Men tyvärr håller jag inte med om att den är roligare än Miatan... Miatan är snart när oslagbar ur förarsynpunkt.

Men Barchettan är definitivt snyggare och trevligare!

/TD

Tack! Jag har aldrig provkört Miatan, men jag är inte så imponerad av dess utseende. Bakhjulsdriften gör den ju något roligare, men väghållningen är nog inte mycket bättre än Barchettan. Och sedan låter Barchettan helt underbart, riktigt italienskt morr.

Quote
Skoj, uppvisning på LANet?  

Hade varit skoj att svänga förbi, synd bara att man knappt får plats med en portföljdator i den :). Tur att golfbagen gick i i alla fall :)
Clark

\"There may be a slight ringing in your ears. Fortunately, you\'ll be nowhere near them.\" - Cecil - The Simpsons

AMD Athlon 1.2
1 GB RAM
MSI GeForce FX 5200 128 mb & Voodoo 3 2000 PCI
SB Live! 5.1

radek

Ehm,

Clark när du är i malmö nästa gång o har en timme över sticker vi ut i hamnen, sätter upp lite koner och bränner gummi.
Så ska vi nog se om min miata inte kan ta din berchetta på kurvig tight bana :)
Hadde vart skitkul i vilket fall.

Det där med vilken som är snyggast vetefan, smaken är som baken.
Själv tycker jag bägge är snygga leksaker, övervuxna gocarts inte riktiga bilar.
Det är en silver sport version 03:a jag har så det är 145 hästars bilen med dimljus, inga popups.

skål
Radek


Clark

Den nya Miatan är betydligt snyggare än den gamla, jag gillade inte fronten på den. Dock får du inte den nya för 70000, och inte den gamla heller...

Jo, väghållningen är säkerligen något bättre på Miatan, och med 145 hästar så lär den slå min utan problem. Men den italienska designen är svår att slå i det här fallet, kupén är helt underbar.

Jag har tänkt att testa på lite bankörning i sommar, jag kommer förmodligen åka till Knutstorp för att raca lite... :)

/C
Clark

\"There may be a slight ringing in your ears. Fortunately, you\'ll be nowhere near them.\" - Cecil - The Simpsons

AMD Athlon 1.2
1 GB RAM
MSI GeForce FX 5200 128 mb & Voodoo 3 2000 PCI
SB Live! 5.1

radek

Knutstorp!
29:onde ska jag till sturup raceway o köra bana med klubben men måste helt klart hinna med knutsorp också, det ska finnas en riktigt bra licenskurs som hålls där.

http://www.hyllingems.se/index.asp?N=1319

ett reportage från kursen någon gjorde,
http://hem.passagen.se/mx5racing/licenskurs.html

Tror de nyare miataorna är snabbare mest på grund av dyra bilstein dämpare, uppstyvningstag o liknande godis som sitter i redan som standard.
I acc tror jag knappast man känner någon skillnad med 15 hästar till.
Buskört sena kvällar med en NA miata dvs pre 1998 med poplights, visst drar jag ifrån en aning på rakorna (110 kusar i hans) men i kurvorna e han på mig igen.

Håller med om att miatan är onödigt dyr särskilt i sverige håller sig priserna löjligt högt.
Âven gammla sunkiga 91:or vill folk ha fantasi pengar för. Inte alls värt hadde själv mkt hellre satsat på en berchetta då, får ju mkt mer för pengarna.

Skål
Radek