News:

No significant change

Main Menu

Bilsimmar

Started by Ickx, May 14, 2004, 23:00:17

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Obizzz

man får ha med sig en radio då de sänder lokalt i området med uppdaterade resultat hela tiden sen kan man klocka mellantider på bilarna hela tiden så får man en rätt bra uppfattning (bilarna startar alltid med 1min mellanrum i WRC så man märker om nästa bil ligger före eller efter)
"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst

Fozz

GTR verkar bli trevligt när det gäller bilsimmar också.
Finns demo ute på nätet nånstans. (för lat för att leta länkar)
RaceDriver 2 tröttnade jag på efter 1h. :(

Och vill ni testa RBR så finns demot ute i butik nu, bara till PS2 dock men ändå.

Försökte dra igång GPL igen förut, men det startar inte. Bara åker ut till Windows direkt.
Hände precis samma sak på min installering på jobbet helt plötsligt. Spelet slutar funka om man inte spelar på ett par månader eller? :)
Får väl installera om det.
Alla generaliserar...


Ickx

Konstigt, jag hade inte spelat GPL på massa månader men testade lite igen nu när 65 modden kom. Då kopierade jag bara en gammal installation från en annan dator och var inga problem.

Testat lite GTR, verkligen en ny nivå på banracing. Bilen skakar som ban bara sett på TV innan. Det fanns i liten skala redan i F1 2002 men då bara vissa kurvor som var gropiga. Nu är det verkligen hela banan. Spa som fanns i banan var verkligen välgjord. Sägs att banan ska förändras ju mer man kör också, mer grepp ju mer det körs. Kul med lite större förbättringar igen, är ett tag sen sist käns det som.

Måste ta och leta reda på en lämplig butik att testa i, RBR är nog det spel jag väntar mest på just nu. Hoppas bara datorn pallar det någolunda :)

Ska det gå att använda TrackIR förresten? Såg att det ska funkar i GTR.

Fozz

Inte omöjligt att TrackIR kommer stödjas i RBR.

Och jag kopierade GPL lådan från en annan dator på jobb, och då funkade det fint igen. Skumt.
Alla generaliserar...


Fozz

Alla generaliserar...


Obizzz

nu längtar jag ännu mer än jag gjorde innan och det var inte så lite :D
"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst

Fozz

Argh, tanka QuickTime Alternative för bövelen så slipper ni vägra .mov
Tanka RealPlayer alternative också för den delen, så slipper ni både Quicktime och realplayer skiten och kan se alla filmer i MediaPlayer Classic, utan meck och slöa program.
Googla, eller be Obizzz snällt så har han säkert länken till senaste versionerna. :)
Alla generaliserar...


Obizzz

"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst