News:

No significant change

Main Menu

Nya Saitek Hotas

Started by Fozz, May 14, 2004, 13:44:57

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Fozz

Alla generaliserar...


Phlerp

#1
Det här lät nästan bäst:
"non-contact technology on X and Y axes"

Men detta har jag bara dåliga erfarenheter av:
"3D rudder twist"

RAY

Sitter inte det en fjäder längst ner på stickan?
Gillar inte den lösningen för center position :-/

Horizon

Gött! Ser ut som de äntligen skippat den där löjliga roderfunktionen som finns på X-36 och X-45. Tillbaka till gamla hederliga "twist handle" som finns på min älskade MS SW Precision Pro. Nu kan även jag köpa mig en Saitek. :)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Ickx

Håller med om rodret. Inte samma sak som pedaler men betydligt bättre än nuvarande. Största felet ser annars ut att vara utseendet, måste dom göra den så fruktansvärt ful. Ser ut som en femåring med för stort Star Wars intresse ritat den.

F16_Filur

Håller fullt ut med om utseendet! Den nya X52 ser dock lite bättre ut än X45, men verkar ha några lustiga knappar å bandspelare tidigt 70-tal på joyen. Ser ut som en högtalare där i handtaget också:). Är det play, stop och rewind måntro?

Uppskattede själv roderfunktionen på X-45. Verkade sitta lite avigt till en början, men en vanesak.

Phlerp

@Horizon: Att bygga in många funktioner i samma brukar bara leda till problam. "twist handle" må vara trevligt att använda men det är rent konstruktions mässigt en idiotisk idé. Praktiskt taget alla jag känner som haft en jojje med "twist handle" (inklusive mig själv) har förr eller senare (oftast förr) fått problem med det. Man kan bara hoppas att deras "non-contact technology" gör att man skuter på problemen ordentligt, men tillåt mig tvivla. Vad är det förresten som är så dåligt med roderplaceringen på X-45 och X-36?

Fozz

Jag hade lättare för att skjuta ner fi i IL2 med min gamla joystick med Twist än med min X36'a.
Även nu när jag har tränat med X36'an i nåt år så hade jag ändå bättre kontroll med twist roder.
Och förresten, jag såg nån dokumentär om jänkarnas Comanche och där visade dom att dom hade implementerat Twist roder i deras joystick.
Vill dock minnas att jag sett pedaler i Comanchen också...hmm...
Alla generaliserar...