News:

No significant change

Main Menu

Datorn igång... eller?

Started by ft, May 10, 2004, 14:06:03

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

ft

Jahupp, då var man igång! Hade en massa strul med att få igång onboard-nätverkskortet beroende på att de skrivit att jag hade ett Broadcom 4401 i manualen men när jag letade rätt på chippet var det ett 5702.

Tickade sedan på rätt fint, pluppade in den på rätt plats i hemnätverket (gateway) och så vidare... och så:

ââ,¬ÂWindows har stängts ner för att undvika problem med din datorââ,¬Â. Jahapp, tack för den. Nerstängning, omstart, fungerar. Men samma sak hände ett par gånger till vid uppstart.

Sedan... vägrade den plötsligt starta överhuvudtaget. Skärmen kommer inte ens igång, den bara ger ifrån sig ett långt pip var femte sekund.

Rev ur allt som jag satt i, nere på M/B, HD, graffekort, minne.

Kommer på fyra saker det kan vara.

Minnet. Jag skall prova sätta det i en annan slot ikväll och imorrn får jag låna en annan kapsel att prova med.

CPU-fläkten, att varvtalsavkänningen lagt av. Skall prova koppla den till en annan header.

Att det inte finns nog ström. Knappast fallet om det inte är snudd på kortis i någon enhet. Skall prova koppla ur alla kraftsladdar som inte behövs också ikväll.

Att hela moderkortet lagt av... fasa...

Några tankar och synpunkter från de kloka människorna här? Ptja, från de som är som mig också för den delen... ;)

Mvh,
 /Fredrik, less på datorer som inte vill

Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus

ft

Flyttade minneskapseln och voila, fungerar! Skall ändå låna en kapsel till och se vad som händer.

Annars hade jag upp datorn på nätet EN gång i en halvtimme. Gissa vilket j---la virus som hade fått sig in? Hade inte fattat att Sasser var ett buffer overflow-hack... och inte hjälpte det med F-secures borttagning så nu installerar jag om XP för fullt.

Surt.

Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus

Dubble0zero

Ajajaj...
Jobbigt..
Jaja, det är ju bra att en ominstallation alltid löser det mesta... ;)
I alla fall om man inte har en massa filer som man vill ha kvar... :)
...000... =)

Horizon

QuoteOriginally posted by ft


            Flyttade minneskapseln och voila, fungerar! Skall ändå låna en kapsel till och se vad som händer.

Annars hade jag upp datorn på nätet EN gång i en halvtimme. Gissa vilket j---la virus som hade fått sig in? Hade inte fattat att Sasser var ett buffer overflow-hack... och inte hjälpte det med F-secures borttagning så nu installerar jag om XP för fullt.

Surt.


Ursäkta mig, men... LOL :D

*peppar, peppar...*
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

SledgeHammer

Att koppla upp ett oskyddat fönster (mot virusvärlden) är som att skjuta sig själv i foten. Det gör jävligt ont och är inte till någon vidare nytta...
Mvh  - Stefan -