Richard Burns Rally - På riktigt nu.

Started by Fozz, April 22, 2004, 21:03:27

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Fozz

Jo, som ni säkert vet jobbar jag ju på RBR, en rallysim, till skillnad från Colin Mcrae och alla andra rallyspel som finns.
Skillnaden mellan CMR4 och RBR är som Comanche4 och IL2 ungefär, och nu efter några månader så har ÄNTLIGEN vi fått släppa en film som visar spelet från rätt perspektiv, dvs med fokus på att visa hur bilen beter sig snarare än att visa häftiga specialeffekter i en flashig trailer.

Så, gillar ni bilspel så ta en liten titt.
http://www.bhmotorsports.com/getMovie/296


Ps. För bästa effekt så jämför med en Colin4 film.
http://www.bhmotorsports.com/movie/297
Alla generaliserar...


Fozz

Tjae, kom gärna med förslag på multiplayervänliga racingspel. Vi lyssnar. :)
Alla generaliserar...


Fozz

NFS säljer som smör mycket för att det är så simplifierat att köra.
Gör man det realistiskt så blir man nog av med en stor del av spelarna.

Och personligen så bryr jag mig egentligen inte om det säljer eller inte.
För mig så är den givna försäljningsucceen ett spel som jag verkligen INTE vill jobba på, och det spelet som jag helst vill göra kommer inte sälja ett dugg.
Inte för att det är ett dåligt spel, utan för att större delen av alla gamers suger. :(
Alla generaliserar...


Ickx

#3
Jag kan säga att jag hoppas riktigt mycket på det här spelet. Är det något som saknas så är det Rallyspel som håller klass. Det senaste jag spelade som var hyffsar var Rally Championchip 2000, kraven har höjts lite sen dess. Hoppas hoppas det här blir bra :) Banracing finns så det räcker för ett tag framöver, speciellt om man gillar Grand Prix Legend (bilsimmarnas Falcon4).

En sak jag tänkte på förresten, läste att sträckorna ska bli renare ju fler bilar som kör. Det måste innebär att man inte alltid kör sist och har alla andras tider antar jag? Om så är fallet, super!

ft

Japp, det här kan bli kul! Även om jag själv är en banracingmänniska så verkar det finnas gott om utrymme för påbyggnadsmoduler!

Det är nog f ö där pengarna finns i smala simulatorer, tror jag. Kundbasen kommer aldrig att kunna mäta sig mot den för vilken FPS som nu är ny den här veckan. Däremot kommer kundbasen för en kvalitetssimulator att vara mycket, mycket lojal! Se bara på F4, Nascarsimulatorerna och GPL. Ergo... när grunden finns på plats, bygg på! Folk är beredda att betala för kvalitét.

West Racing var nog ganska rätt ute med den delen av sin affärsplan även om resten var ett luftslott. :)

Mvh,
 /Fredrik

Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus