News:

No significant change

Main Menu

Inför LAN Halmstad

Started by Bax, April 22, 2004, 22:19:01

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Bax

Tänkte fråga om forumet har några inbitna OPF lirare som kan berätta hur jag skall installera/patcha för att vara kompatibel på LAN ?
Vad bör jag träna på ?
Har vi nån som skall till Halmstad som kan åta sig att göra lite planering ?

mvh
Bax
Bax
87th Stray Dogs VFW


Horizon

Jag har försökt lite (som vi pratade om) men det blir mest skit av allt. Är inte tillräckligt bra för att ordna specielgrejer som mods, missions och sånt. :-X

Däremot kan jag säga vad som skall patchas. Installera OFP - Resistance och patcha till 1.96 (den skarpa versionen, inte 1.96 beta). Patch finns HÄR.

Ungefär så här långt sträcker sig mina kunskaper om OFP, förutom att lira själva spelet så klart... :-/
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

KeyCat

#2
Jag är väl inte helt uppdaterad men som Horisånten skriver så är det version 1.96 som är den senaste officiella patchen. Vad det gäller addons så finns det 1000-tals att välja på och vi hade en gång en fin liten lista på de addons som vi rankade högt men den listan har tagits bort. Tanken var att listan skulle flyttas över till NOSIG's hemsida (hur är det med det Jotte, finns den gömd någonstans på hemsidan?).

/Christer (a.k.a KeyCat)

>> It's all about teamwork! <<

Jotte

Ett problem med den listan var att länkarna var mycket opålitliga i sin funktion tyvärr. Det var många som klagade på det. Har nog löst det så att vi kan ha en NoSiG pack på en ftp inom en nära framtid. :) Den övriga infon bör snart komma upp på NoSiG sidan. Det har dröjt lite efter som Obizzz som ni kanske vet har varit inne för operation.

Skulle iofs kunna lägga en liten lista här men problemet med många addons är en nästan total avsaknad av bra coop uppdrag som utnyttjar dem. :(

Bax

#4
Låter bra om vi kan fixa ett NoSiG pack !
Jo skivan som jag har grejat är GOTY och jag har tankat hem 1.96 Tackar !
Men jag har aldrig lirat......kanonmat, rabbit you name it
Bax
Bax
87th Stray Dogs VFW


Horizon

Bax:\>> Starta upp en kampanj och lär dig spelet. Kör lite single missions och öva. Flashpoint är inte som andra FPS-lir där man rusar omkring och skjuter vilt omkring sig. I OFP är det bättre att bete sig som i verkligheten och observera, rapportera och sedan (kanske) ge sig på fienden om man tror sig ha en chans mot dem.

Lycka till med övandet!
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

simon

Quote

Däremot kan jag säga vad som skall patchas. Installera OFP - Resistance och patcha till 1.96 (den skarpa versionen, inte 1.96 beta).


För övrigt så är det ingen skillnad på 1.96 och 1.96beta...... ;)

Jotte

Skillnaden är den att betan lägger en separat exe medans den skarpa uppdaterar den riktiga exe filen. Att blanda beta och skarp version har orsakat problem.