FB i högre än 1024x768

Started by F16_Filur, April 22, 2004, 10:25:44

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

F16_Filur

Upplever ni det svårare att se plan på avstånd med högre upplösningar? Gjorde i alla fall den erfarenheten förut. Online hade jag högre res. och Petter flög med 1024, resulterade i att jag inte såg "prickarna" förrän långt senare.

F16_Petter

Ju högre upplösning, dessto svårare att se planen på avstånd, eller rent generellt.

Jag körde faktiskt 800x600 förr i tiden när jag hade en riktigt skräpig dator, då brukade jag se planen långt innan de andra som flög i samma formation som jag.

Detta är naturligtvis bara min uppfattning. Testa själv 640x480 mot den högsta upplösningen din dator klarar.

Nuförtiden kör jag 1024x768 eller ett steg högre, minns inte vad det är riktigt.


F16_Filur

#2
Ja, lite synd att det är så. Har man nyare datorprylar vill man ju gärna se FBÃ,´s skönhet i 1600. Men det blir kritiskt att inte kunna se planen lika tidigt. Även om man körde med padlock vore det extremt störigt att sitta och klicka på måfå rakt ut i det blå för att händelsevis fånga upp nåt. Är ju ungefär lika psycho som att behöva klicka fjorton gånger på en trimknapp varje gång man startar för att kunna flyga level (ok det finns rotaries).

Man får väl nöja sig med 1024 och maxa ut på AA och Aniso istället (om man har ett bra kort). Och hoppas Herr Oleg gör nåt åt detta i BOB.

Mr Jim

Har för mig att det ska vara en viss skillnad i om man kör Direct X eller OpenGL också, hur "prickarna" ser ut.
\"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing\" - Edmund Burke (1729-1797)

För att kontakta mig, maila på jimmy.larssonSNABELAgmail.com
To contact me directly mail me at jimmy.larssonATgmail.com

Jotte

Vill du ha ännu mer spänning ctrl kan du ju hänga ett skynke över skärmen. :D