Author Topic: Longbow 2 Revived!  (Read 7909 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

KeyCat

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2629
    • View Profile
Replying to Topic 'Longbow 2 Revived!'
« Reply #8 on: April 27, 2004, 02:47:38 »
Nyfiken på om någon annan fått igång LB2 med Zeckensack's Glide wrapper eller är det bara jag som haft tur?

ctrl, tänkte på det att det kanske är någon XP patch/uppdaterning som skiljer oss? Tänker speciellt på Q319580 som är en Windows XP Application Compability Update som jag har installerad, har du den i din XP installation?

/Christer (a.k.a KeyCat)
>> It's all about teamwork! <<

Swebeast

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 605
    • ICQ Messenger - 907636
    • View Profile
    • Email
Replying to Topic 'Longbow 2 Revived!'
« Reply #9 on: April 28, 2004, 09:28:11 »
Om du har 1 G internminne måste du gå in och ändra/minska i boot.ini. Jag minskade till 256 och vips gick spelet igång.

multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /fastdetect /maxmem=256

Fick tipset från SimHQ. Man kan säkert öka Mb:en men jag har inte hunnit testa gränsen än.

/A

Gud och soldater vördar vi när tider av fara de stå oss bi
när faran är borta och fyllda är faten då glömma vi Gud och förakta soldaten
--------------------------------------------------------------------------------------
ASUS P8P67 <> Intel i7 2600K <> Noctua NH-D14 <> Corsair SSD Force Series 3 240 Gb <> Corsair Vengeance DDR3 16GB <> Gigabyte GeForce GTX 580 1536MB SOC

KeyCat

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2629
    • View Profile
Replying to Topic 'Longbow 2 Revived!'
« Reply #10 on: April 28, 2004, 09:44:45 »
Tack för den påminnelsen Swebeast! Klart värt att prova och se om det hjälper för din del ctrl. Själv har jag 768 MB i min men har inte behövt fibbla med några minnesinställningar men har tidigare läst att vissa måste göra det för att få igång LB2.

@ Swebeast,  tolkar det som du fick igång LB2 med glide wrappern. Fick du även igång den högre upplösningen (1280x960)?

/Christer (a.k.a KeyCat)

« Last Edit: April 28, 2004, 09:47:12 by KeyCat »
>> It's all about teamwork! <<

Swebeast

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 605
    • ICQ Messenger - 907636
    • View Profile
    • Email
Replying to Topic 'Longbow 2 Revived!'
« Reply #11 on: April 28, 2004, 10:28:09 »
Nja vet inte riktigt, cockpiten ser lite stor ut för att vara 1280x960 men bilden nedan ser ut att vara 1280x960.



/A

Gud och soldater vördar vi när tider av fara de stå oss bi
när faran är borta och fyllda är faten då glömma vi Gud och förakta soldaten
--------------------------------------------------------------------------------------
ASUS P8P67 <> Intel i7 2600K <> Noctua NH-D14 <> Corsair SSD Force Series 3 240 Gb <> Corsair Vengeance DDR3 16GB <> Gigabyte GeForce GTX 580 1536MB SOC

KeyCat

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2629
    • View Profile
Replying to Topic 'Longbow 2 Revived!'
« Reply #12 on: April 28, 2004, 10:38:07 »
Nog är det 1280x960 alltid så då är vi åtminstone två som fått igång det :p

Tänk på att det är en gammal sim och även om vi nu kör med högre upplösning via Glide wrappern så är alla objekt och texturer från pre 1997. Med andra ord så har de betydligt färre polygoner än det vi är vana vid idag i tex OFP, LOMAC etc. Nog därför du upplever cockpiten som stor.

Rätta mig om jag har fel men du har ett ATI Radeon kort om jag inte minns helt fel va? Och om du inte redan gjort det så slå på max FSAA och AA så blir det så bra det kan bli.

/Christer (a.k.a KeyCat)

« Last Edit: April 28, 2004, 10:40:45 by KeyCat »
>> It's all about teamwork! <<

Horizon

  • Global Moderator
  • Communist Plan Poster
  • *****
  • Posts: 9109
    • View Profile
Replying to Topic 'Longbow 2 Revived!'
« Reply #13 on: April 28, 2004, 13:44:59 »
Quote
Originally posted by KeyCat

Rätta mig om jag har fel men du har ett ATI Radeon kort om jag inte minns helt fel va? Och om du inte redan gjort det så slå på max FSAA och AA så blir det så bra det kan bli.

/Christer (a.k.a KeyCat)




...och posta sedan ett nytt skärmskott för böfvelen. :)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

KeyCat

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2629
    • View Profile
Replying to Topic 'Longbow 2 Revived!'
« Reply #14 on: April 29, 2004, 08:15:34 »
LYSANDE! :D

Förutsätter att vi hinner med en liten LB2 test på LAN'et eller kanske rent av en kväll innan? Den som hostar måste dock ha möjlighet att temporärt fimpa sin firewall (vilket utesluter mig som host).

Skulle vara mkt skoj att testa samma helikopter som pilot och co-pilot/gunnner via nätet och se hur pass bra/dåligt det funkar :-)

/Christer (a.k.a KeyCat)

« Last Edit: April 29, 2004, 09:03:21 by KeyCat »
>> It's all about teamwork! <<

BloM

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 63
    • View Profile
    • Email
Replying to Topic 'Longbow 2 Revived!'
« Reply #15 on: April 29, 2004, 19:55:01 »
Bara undrar hur man får tag i Longbow 2?
De fins inte i ngra affärer och går inte att extrahera demot. Som sista utväg finns de itne på dc++ heller nånstans... HAR INGEN LONGBOW 2 :P