Mer screens, SB Pro denna gång

Started by Lupson, April 14, 2004, 21:55:15

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Phlerp

QuoteOriginally posted by Jotte
            När är de tänkt att de ska släppa den versionen som vanligt folk kan få lägga vantarna på?


granQ

såg det ingame hos MSS när jag och shar, ugga var där på besök.. så impad man blev.

"Jaja steel beasts har man ju kört" så likadant ut i meynerna och så.. sen kommer ingame, snyggare än ofp och då stod man bara dreglade ;)
http://www.granq.se Mitt egna krypin.
http://www.anrop.se Mer soldater, mindre flyg :)

Lupson

granQ: Intressant med tanke på att de ännu inte (enligt egen utsago) har lagt in skuggor, ljussättning etc. Personligen tycker jag det ser helt okej ut, men att de tyvärr har valt att använda lite väl lågupplösta texturer. Det stod lite om det i någon tråd på steelbeasts.com för ett bra tag sen, jag tror dom ville begränsa systemkraven ganska hårt så även äldre datorer skulle vara funkis..tror det rörde sig om en 256*256 textur för torn respektive vagnskropp. Kan dock vara fel.
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X

granQ

#11
QuoteOriginally posted by Lupson


            granQ: Intressant med tanke på att de ännu inte (enligt egen utsago) har lagt in skuggor, ljussättning etc. Personligen tycker jag det ser helt okej ut, men att de tyvärr har valt att använda lite väl lågupplösta texturer. Det stod lite om det i någon tråd på steelbeasts.com för ett bra tag sen, jag tror dom ville begränsa systemkraven ganska hårt så även äldre datorer skulle vara funkis..tror det rörde sig om en 256*256 textur för torn respektive vagnskropp. Kan dock vara fel.

möjligt, vet inte vad dom hade för texturer men var cirka 20000 gånger snyggare än steal beasts som jag har hemma på datorn, och tyckte såg finare ut än ofp faktiskt, fast annorlunda.

Sen var det ju exakt samma menyer, karta med mera.. men det var Steel Beasts Pro, och tror dom sa att en "kopia" kostade runt 18.000 kronor..
http://www.granq.se Mitt egna krypin.
http://www.anrop.se Mer soldater, mindre flyg :)

dejawolf

#12
hello everyone, dejawolf, artist working on SB pro/2/pe
hope you don't mind me writing in english, jeg er norsk, og snakker norsk men foretrekker engelsk, so there are no misunderstandings or misformulations.
texture resolutions has been scaled up for pro, with 512x512, and an additional 128x128 for the tracks, so yeah, its quite low for modern standards. (a character from unreal tournament holds 2 1024x1024 textures)

as for the game itself, it's a gargantuan quantum leap ahead of the regular steel beasts, and we're still working nearly every damn day to get this thing done.

Nils has set himself some marker that he feel pro PE will be ready for consumer release,
my marker is to update the last petty few SB1 models remaining on pro PE.
it's the BMD-2 and a few other M113 based vehicles.

as for the pricing, and the different versions, the SB pro is a network licence, which means 1 licence for a whole network, making things much simpler for administrators, and allowing for sharing between computers. the pro PE version, is mostly a version released "as is" aimed at individual soldiers, and wild fanatical squirrel sacrificing fans. it has more advanced version of certain features, such as artillery calls and mine breaching (more to come here) in addition to much longer support than SB2.
the initial plan is to work up Sb pro to a level where we feel its suitable for mass market release, and then come up with a plot for a war, set a stage for all this, add new buildings and objects needed, then create 12-15 progressing scenarios on this map. then add some final visual touches, stamp the SB2 label on it, get someone to publish it, try to get a few servers running throw in a few updates with additional vehicles or similar, then abandon it, and continue work on SB pro, and let people dream about SB3.


dejawolf

urk, forgot to add the  SB2 thing in there.
ok fixed.

Lupson

Hi dejawolf!

Nice to see you here at the Nosig forums. Interesting stuff about SB! One question...when are we going to see some SB2/Pro infantry screenshots ;)

/Lupson (maybe familiar from the sb.com forums)
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X

dejawolf

well the standard answer would be, when we have some infantry to show.
currently, all the horsies are going into the vehices, and infantry has only been granted a few thoughts. i do have a few times when i swirl around the net looking for reference on infantry, downloading pictures of RPG's and small arms.