News:

No significant change

Main Menu

Helt grön...

Started by ThunderBoy, April 01, 2004, 13:03:41

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

ThunderBoy

Hittade ett OPF ex för en hundring häromdagen och spontanshoppade lite. Har ALDRIG spelat det förut, men tittat lite i det här forumet och tycker att det verkar lite skoj.

Frågan blir då: Vad gör jag nu?
Vilken patch? Tre viktigaste moddarna? Vilka webbsidor skall jag hålla reda på?
.thunderboy
-facilis descensus averni-

Jotte

Exakt vilken version av Flashpoint har du? (Vad står det på paketen osv)

ThunderBoy

Hmm, har för mig att det var Game of the Year edition, men är inte helt säker. Sitter på jobbet och har inte låddan till hands.

Jag försöker inte agera Troll nu, men vad ser ni som de stora skillnaderna/fördelarna gentemot Ghost Recon?
.thunderboy
-facilis descensus averni-

KeyCat

#3
QuoteOriginally posted by ThunderBoy
Jag försöker inte agera Troll nu, men vad ser ni som de stora skillnaderna/fördelarna gentemot Ghost Recon?

Välkommen TB!

Enkelt, i Ghost Recon (och de flesta andra FPS) känns det som om man är instängd i en låda när man lirar men i OFP är du fri till att röra dig var och hur som helst! Du bestämmer själv om du skall förflytta dig med bil, båt, flygplan, helikopter, tanks, motorcykel eller kanske rent av gå.

Detta är IMO det mest banbrytande med OFP sen är där massor med andra positiva saker som tex hyfsat bra AI default men ännu bättre med lite script, fokuserar mer på realism än andra FPS, mängder med högkvalitativa addons, dynamiskt väder, nästintill perfekt mission editor, script stöd etc.

/Christer (a.k.a KeyCat)

>> It's all about teamwork! <<

Jotte

#4
Här nedan följer den text som kommer stå på NoSiG hemsidan med allmän info om Flashpoint.
Längs ner finns det länkar till de officiella patcher du behöver.

----------------------------

Vem kan vara med att spela?

Vem som som helst som är intresserad av Operation Flashpoint och innehar en egen licens av spelet, Operation Flashpoint + Resistance eller Operation Flashpoint Game of the Year Edition (GOTY), är välkomnen! Det är bara att hämta hem TeamSpeak och de addons som listas nedan och sedan registrera ett namn här i forumet, även om du inte vill vara aktiv i forumet kan du vara med i våra co-op sessioner.
I dagsläget är Operation Flashpoint Game of the Year Edition ett riktigt kap då den innehåller alla officiella patcher och addons upp till 1.85 för ett pris av ca 150 kr in alles. Förväxla dock inte denna med Gold versionen, den saknar Resistance.
Allt du behöver att göra med GOTY Edition är att installerar patch version 1.96 och sedan tredjeparts addon enligt nedan.

Vi inriktar oss på co-op uppdrag med fokus på teamwork. Ofta utan respawn. Använder vi respawn är det av "group" typ, dvs respawn in i AI i gruppen. Det anses som dålig still att roffa åt sig alla dessa genom vårdslöst beteende. Otur kan alla ha men Rambotendenser och kamikazepiloter "undanbedes". Det skadar inte om ni även har en portion tålamod då att det inte är tänkt att vara några "run & gun" sessioner. Dylika spasmer avreageras lättast i CS eller BF 1942. Klantar man sig och dör i början av ett uppdrag kan det innebära att man får vänta tills de andra spelat färdigt uppdraget. Saker som "go go go" eller dylikt i chatten/ts existerar inte!

När du är sugen på att spela så ta en koll på NoSiG forumets Flashpoint avdelning
Det finns en tråd i Online sektionen där folk brukar posta om en spelsession är på gång.

Så summa summarum, det enda som krävs är lite tålamod, ett vuxet agerande och en god kamratanda plus relevanta versioner av Operation Flashpoint.


Generella tips och info:

- Det är TEAMWORK som räknas, inte hur pass många fiender var och en lyckas nedkämpa.

ââ,¬â€œ Tillämpning av verklig militär taktik ökar chanserna för överlevnad och framgång mångfalt, både för gruppen och individen. Tillämpa de kunskaper som lumpen berikade dig med. ;)

ââ,¬â€œ Respektera besluten från den som för tillfället agerar gruppchef. Det är frustrerande för honom om han försöker leda marschen/striden och folk börjar springa runt som yra höns.

- Vid genomgång av uppdraget kan alla göra markeringar på kartan genom att dubbelklicka någonstans på kartan. Det går även att välja symbol med upp- och nerpil, använd Del-tangenten på numeriska tangentbordet för att radera en markering.

- Har du testat (eller gjort) ett bra/välbalanserat co-op uppdrag så föreslå gärna det. Bra uppdrag är A och O för lyckat OFP lir och det blir lättare om vi alla hjälps åt att vaska fram guldkornen!

- Det är alltid roligt med screenshots efteråt. Hämta hem och installera Grabber2k , eller liknande program, så kan du enkelt ta screenshots när vi lirar.

- Försök vara i tid! Eftersom ett co-op uppdrag kan vara allt från 30-120+ minuter finns det risk att du får sitta och vänta tills nästa uppdrag börjar om du är sen.

OFP host/server inställningar:

Den som är host skall se till att Veteran mode är valt och att följande är inställt under difficulty...

Extended armor = Disabled
Friendly Tag = Disabled
EnemyTag = Disabled
Extended HUD info = Disabled
Auto report = Disabled
Extended map info = Disabled
Weapon crosshair = Enabled
Auto guide AT = Disabled
Clock indicator = Enabled
3rd person view = Enabled (ger bra screenshots)
Rifle bullet tracers = Enabled
Super AI = Disabled


NOSIG's TeamSpeak 2 servrar:

TS2 (RC2) är nu den primär kommunikationsprogrammet för NOSIG

GBG TS2 server:
IP#: 129.16.145.3
Lösenord: hejsna

Rogers TS2 server:
IP#: 82.182.109.99
Lösenord: (inget lösenord)

JStars TS2 server:
IP#: 217.210.1.249
Lösenord: hejsna


Länkar till nödvändiga filer:

Patch version 1.85 --> 1.91 HÄR
Patch version 1.91 --> 1.96 HÄR
TeamSpeak programmet kan du hämta på http://www.teamspeak.org.


Om någon har frågor, behöver hjälp med installation m.m. så tveka inte att kontakta mig på ICQ 19726274. Det är lättare att tala någon igenom en installation via TS än att sitta och skriva spaltmeter med text.

/Jotte

-----------------------

Sektionen om inofficiella addons är inte klar ännu men på:
http://ofp.gamezone.cz/ (gå in på den ENGELSKA sektionen) hittar du nyheter om addons och kan även ladda ner de allra flesta inofficiella addonsen.
Ibland kan du behöva klicka flera gånger på en nerladdningslänk, de har begränsad mängd användarnerladdningar på samma gång.

ThunderBoy

#5
Gaddammit!
Man bugar, bockar och tackar!

BTW så var det GOTY-edition...

[EDIT]
Hmm, det var svårt att få ner de därna uppdateringarna. Mina nedladdningar avbryts hela tiden... Finns de någon annanstans tro?
*letar vidare*
.thunderboy
-facilis descensus averni-

Dubble0zero

#6
Är det patcherna som inte funkar så kan du hitta 1.91 på den officiella sidan //www.flashpoint1985.com, men 1.96 får du antingen söka på det officiella forumet efter, eller så kan du lägga till mig på messenger (mats_ostberg@hotmail.com) så kan jag skicka... :)
...000... =)

ThunderBoy

Tack!
Jag lyckades dock hitta en patch som uppdaterade GOTY till 1.96 i en fil som jag nu tankat hem.

Sitter och letar addons, tankar FDF och BAS just nu... Fan, jag ser fram emot det här så oerhört mycket just nu.... ;)
.thunderboy
-facilis descensus averni-