News:

No significant change

Main Menu

J26 Mustang

Started by F16_Petter, March 24, 2004, 16:04:38

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

F16_Petter

Snart släpper jag mitt bidrag till J26 skinnen vilka några varianter som redan finns därute.

Jag har använt en ZD mall från orginalritningar och är rätt nöjd med resultatet, även fast lite kvarstår.Alla officiella dekaler o servicemarkeringar ska finnas med och förhoppningsvis så noggrant placerade jag kan iaf.

Jag kommer att släppa F16 samt F21 mustanger i olika utföranden.
Udda individer som en grönmålad mustang till Gul Kalle. Samt de olika varianter som florerade genom åren med dekaler och bokstäver.

här e en liten sneak preview:




Hoppas det smakar!

:D


Obizzz

trevligt!

jag påbörjade en själv en gång men orkade inte slutföra.
"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst

ft

Can't wait!!! Att jag sen inte kan flyga musse för fem öre är en annan femma... :)

Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus

F16_Filur

Underbart fin:)! Jag känner för att dra igång med FB igen, men det verkar inte trivas så bra på mitt nya datorsystem:-(. CTD när jag klickar FLY.

Men din nya modell vill inte rotera när man klickar på den:-OO

ps. Nån som hört talas om manövrarna "Greken" och Janssons frestelse"?;)

ft

Janssons frestelse? Ja, den läste jag om när jag skrev en uppsats om Mustangen under studietiden! Friska upp mitt minne, tack?

Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus

F16_Filur

Japp, kan jag väl göra

"Greken" var att ställa planet som ett kors mot skyn. Alltså verkar va nån slags kobra manöver hehe.... och "Janssons frestelse" var samma sak fast med nosen neråt! Sistnämnda fick sitt namn efter ett befäl som hette Jansson och avskydde allt vad avancerad flygning och duellerande hette:D.

Där finns också anekdoter om lågflygning där de fick plocka granris ur luftintaget efter landning, och en som missbedömde höjden när han flög över snö - så någon på marken hade iakttagit ett stort snömoln som kom farande. Det var då en Mustang på cirka 1 meters höjd.

Vissa plan flög eller fungerade bättre motormässigt än andra och deras piloter var därför noga med att de skulle se så skamfilade ut som möjligt:). Antar att det förhåller sig ungefär på samma sätt med J39 Grippen BEQ ?

Allt är från boken J26 Mustang (Allt om Hobby?), finns att låna på blblioteket. När man läser den verkar det som att de lärde sig flyga Mustangen till max och blev så duktiga att man behövde den typen av extrema manövrar för att kunna avgöra. Det gick mycket vildare till förr fram till och med J29 tror jag. De flög tex typ 8 vs 8 i nån slags svärmduell (division mot division).

Obizzz

Den boken är trevlig, har lånat den ett antal ggr på det lokala biblioteket.
"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst

Obizzz

"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst