News:

No significant change

Main Menu

Vad vill du ha?

Started by TrakDah, March 19, 2004, 21:27:16

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

TrakDah

#8
Svepet borde du - och alla andra som faktiskt kollar runt på nätet med lite eget intresse - redan känna till.


2 saker värda att notera:
1. det är vertikalt
2. det går i zick-zack, och inte i parralella rader
Effekten blir att 66% av ytan sveps 2 ggr per sökbild. Onödigt kanske, eller möjligen nödvändigt för att hålla radaregenskaperna uppe.

/TD

S_Z

Vore det inte lämpligt att ta bort de där fyra rektanglarna från HUD:en i fall om de nu inte uppfyller någon funktion och inte finns på de riktiga planen?  

TrakDah

QuoteOriginally posted by TrakDah


            Svepet borde du - och alla andra som faktiskt kollar runt på nätet med lite eget intresse - redan känna till.


2 saker värda att notera:
1. det är vertikalt
2. det går i zick-zack, och inte i parralella rader
Effekten blir att 66% av ytan sveps 2 ggr per sökbild. Onödigt kanske, eller möjligen nödvändigt för att hålla radaregenskaperna uppe.

/TD

Äääh, felfelfel....

Bilden visar IRST:ns sökmönster.
Radarn har samma 4-bar-sökning som vi är vana vid. Och jo, det vore bra att ta bort de 4 dioderna till höger, för de finns verkligen inte.

/TD

S_Z

Måste säga att det är väldigt trevligt att se att ED inte bara fixar buggar i patcherna utan även lägger till nya funktioner, det är långt ifrån alla spelutvecklare som gör det. Patch 1.02 verkar mycket bra om man läser ââ,¬Âfix-listanââ,¬Â. Gillar speciellt det där med att A-10 nu kan använda sin gatling gun oavsett vilket AA/AG mode man har inställt samt att de ryska planen nu har CCRP. Ser klart fram mot denna patch!

Jag har väl inte några direkta önskemål på vad som mer skulle läggas till förutom det att jag hoppas att de fortsätter att göra planen mer ââ,¬Âtrue to lifeââ,¬Â (då speciellt de ryska som vad jag har förstått är längre ifrån verkligheten än de Amerikanska).

TrakDah

Detta är ett citat jag översatt till svenska så det inte lika tydligt ska framgå vilket forum jag citerat. (tack för att du - läsaren - inte missbrukar min vilja att dela med mig på detta forum)
QuoteDetta kom just in.

f.d MiG29-förare intygar att det [TD: radarn, låstapp vid 120 gdr osv] fungerar såsom TrakDah påstått [...]

Dokumentationen tyder på att TrakDah inte heller är så fel ute avseende radarns 2 olika avstånd - det kortare "Låstillfället" eller låsningsavståndet (LA) jmf med upptäckningsavståndet (UA) - är 2 separata fenomen

Målet kan låsas från det att det upptäcks (UA) men piloten säger att låsningen är "opålitlig" och enkelt tappas, som om en enkel ECM användes

f.ö är 110 gdr Su27/33 och 120 MiG29. I Spelet kommer endast en modell att implementeras: 110 gdr.

/TD

Obizzz

övergången mellan luft/mark skulle jag gärna se att den var bättre och att man inte bara snappades fast i marken men det är kanske för mycket begärt?
"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst

TrakDah

För mkt begärt... Men det är välkänt. Kan fixas till endast om FM byts ut, eftersom dagens FM bara innehåller det som är innanför envelopen, och en landning är tekniskt sett en "post stall manoeuvre" :)

/TD

Ickx

Synd. Ur ett rent "flyga runt"-perspektiv så är det, för mig, en av de största glädjedödarna i spelet  :-/