News:

No significant change

Main Menu

Vad vill du ha?

Started by TrakDah, March 19, 2004, 21:27:16

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

F16_Filur

#24
TD, tack för infon om IRST! Kom på lite frågor om den avancerade flygmodellen som ni tangerade här.

Undrar hur du upplever den jämfört med den befintliga? Kan du säga att den märks hela tiden eller bara i vissa lägen mer "utanför envelopen"?

För vilka plan finns den avanc. fm  i din alfa version?

Du skrev nåt förut att ifall man ville hårddra det så var allt "scriptat" i nuvarande. Det tolkar jag som att flygmodellen även innanför envelopen är uppdelad i många små script beroende på situation som ändå ger en naturtrogen flygupplevelse/beteende. Men då handlar det alltså inte om en modell som reagerar på verkliga beräkningar av ständigt föränderliga lyftkrafter, drag, viktändringar, alfa, G-krafter, fart, motorpådrag, lufttäthet/lufttryck mm. Som tidigare sagts en mer tung och cpu krävande väg, men samtidigt en modell som verkligen simulerar flygning som en reaktion på nämnda "naturkrafter". Det är väl egentligen först där man kan tala om "simulering" om man nu vill hårddra det än en gång. Är jag helt ute och cyklar eller? Vore ju otroligt intressant om flygfaserna utanför envelopen baserades på den här typen av beräkningar. Är det verkligen vad som händer i den avancerade eller handlar det igen om fler och mer avancerade "script"? Klargör gärna:).

Det låter som ett rätt så mäktigt jobb att programmera en sån här simulering - om det nu är vad proffssimsulatorerna verkligen gör? Hur fixade de nåt sånt i A10 Cuba?

Mr Jim

A10 Cuba är faktiskt helt otroligt i detta avseende, när man taxar ut på landningsbanan och drar på kan man få sladd på planet eller tippa över det, skademodellen var ju också helt otrolig. Ja skitsnack men endå ;)
\"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing\" - Edmund Burke (1729-1797)

För att kontakta mig, maila på jimmy.larssonSNABELAgmail.com
To contact me directly mail me at jimmy.larssonATgmail.com

KeyCat

#26
QuoteOriginally posted by TrakDah
            Mao så är det inget fel med LO eftersom denna tråd e helt tyst?

Själv har jag legat lågt med LOMAC tills de mest irriterande sakerna blivit fixade. Dessutom har jag precis fått in ett nytt grafikkort som gör det möjligt att flyga utan att få blåskärm (den välkända "turkos blå" inte den vanliga BSOD).

Hoppas framöver på lite mer spaktid även i LOMAC men det är ju snart sommar så det kanske inte blir förrän det blir höst igen så jag ber att få återkomma :p

/Christer (a.k.a KeyCat)

>> It's all about teamwork! <<

TrakDah

BEQ.

Inte helt sant. De är det i den roll de sattes/användes i sovjet, men det var en taktisk fråga eller doktrinfråga mer än nåt annat. Planen i sig är helt kapabla att flyga uppdrag autonomt.

I Indien t.ex flyger Su27 utan det GCI som fanns i sovjet.

/TD

F16_Filur

Är det inte så att både de indiska och kinesiska Su27/30 har mer avancerad radar jämfört med nuvarande "baseline" ryska? Har ett par citat här från jj_alfa (en del angår dock Mig29) bara för diskussionens skull. Handlar förresten inte BEQÃ,´s anmärkning främst om att han skulle vilja se GCI modellerat i Lock-On?

QuoteThe N001V is an upgrade of the N001 radar, and supports the R-77. It is very similar in nature to the upgraded N019M/N019MP. The N001V is installed in the SU-30MKK operated by China, and will be a main part of the upgrade program for Russian single seat SU-27s("SU-27SM") and two-seat("SU-27UBM" and "SU-30KN") Flankers.

The N001V/N001VE enables these to deploy not only the R-77, but also, depending on upgrade level, varies types of guided air-to-ground and anti-ship oridinance.

In addition some Flanker variants, such as the SU27M("SU-35") and the SU-30MKI operated by India have a (much)more advanced radar installed(the NIIP-N011M "Bars" phased array), which supports the R-77 as well as the full range of guided air-to-ground and anti-ship ordinance.

QuoteThere is something like a dozen different Russian fighters radars...some already in service and some that are not, but ready for upgrading existing in-service VVS(Russian airforce) aircraft. Just to clarify...many of these are of totally differnt and much more advanced designs. So you cannot really talk about a particular differnce in philosophy between "Russian radars" and "Western counterparts" as this depends entirely upon the radar set in question.

E.g. to take an example, the NIIR-N010M "Zhuk-M" radar, which is offered with the MIG-29SMT-2 upgrade and with the new MIG-29M2 and MIG-29K(being build for India) is all but an exact match to the US APG-73 radar - design, modes, capabilities etc, where none of the particulars of the N001/N019 apply

F16_Filur

#29
Jo, men det var en kommentar till ditt och TDÃ,´s föregående svar enbart för diskussionens skull. Vi hade ju redan hamnat lite utanför LO;) .

Sen är det R27AE som plockas bort i nästa patch. Den tillverkas visst delvis i Ukraina men finns enbart som option för export. Ryska flygvapnet verkar inte ha beställt den. Så det lär bara bli Mig29S av de flgbara ryska som kan bära en aktiv (R77) i LO då.

http://ubbxforums.ubi.com/6/ubb.x?q=Y&a=tpc&s=400102&f=38610606&m=380103192&p=1

TrakDah

BEQ och F16

Det ni säger stämmer på alla punkter.

Det jag funderar lite på är hurvida ryssarna fortfarande kör med GCI på samma strikta vis som under kalla kriget. Har de kapacitet och incitament att göra det eller är deras piloter nu lite mer "självgående"? Jag vet faktiskt inte.

/TD

ft

Sök runt lite på small disturbances theory.

Här är en thesis som pratar en del om det (sektion 2.2):

http://controls.ae.gatech.edu/papers/munzinger_msthesis.pdf

Jag har inte hunnit lusläsa den själv, men den verkar intressant.

Mvh,
 Fredrik

Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus