News:

No significant change

Main Menu

Vad vill du ha?

Started by TrakDah, March 19, 2004, 21:27:16

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Obizzz

Ja det är lite synd men det går att leva med det är ändå roligare att köra så fort man kan en halvmeter över banan än att landa ;)
"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst

TrakDah

QuoteOriginally posted by TrakDah


[...]Radarn har samma 4-bar-sökning som vi är vana vid. Och jo, det vore bra att ta bort de 4 dioderna till höger, för de finns verkligen inte.


...Så här är det: den stora siffran i nedre högra hörnet visar samma sak.

Stor bild

/TD

khalifa330

TD,

Jag kanske har frågat det förut,

men vilken dokumentär är capsÃ,´en tagna ifrån?

Inte ens i den SU-27 Flanker video som jag har visar dem HUDÃ,´en så detaljerat.

Och vilket språk är textningen på?

Och en fråga till:

Varför bytte man ut Natasha till en mer distad variant?

Kommer man att implementera GCI ledning eller finns det redan i spelet ?

De enda gångerna jag har fått radar ledning är när det har varit en AWACS i luften.

Eller är jag helt inkompetent som har missat kommandona för detta?

Tack för ett mycket bra spel.
Fly Low, Hit Hard!

Mr Jim

QuoteOriginally posted by khalifa330


            TD,

Jag kanske har frågat det förut,

men vilken dokumentär är capsÃ,´en tagna ifrån?

Inte ens i den SU-27 Flanker video som jag har visar dem HUDÃ,´en så detaljerat.

Och vilket språk är textningen på?

Och en fråga till:

Varför bytte man ut Natasha till en mer distad variant?

Kommer man att implementera GCI ledning eller finns det redan i spelet ?

De enda gångerna jag har fått radar ledning är när det har varit en AWACS i luften.

Eller är jag helt inkompetent som har missat kommandona för detta?

Tack för ett mycket bra spel.

Jag drömmer fortfarande om en high fidelity Vietnam flygsim, med GCI på vietnamesiska och MiG-15/17/19/21:or :)
\"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing\" - Edmund Burke (1729-1797)

För att kontakta mig, maila på jimmy.larssonSNABELAgmail.com
To contact me directly mail me at jimmy.larssonATgmail.com

TrakDah

#20
QuoteJag kanske har frågat det förut,
Nope

Quotemen vilken dokumentär är capsÃ,´en tagna ifrån?
Vet inte, bilderna inskickade av våra spanska betatestare under LO-alpha

QuoteInte ens i den SU-27 Flanker video som jag har visar dem HUDÃ,´en så detaljerat.
Men vilken tur du har då! Då har du lärt dig nåt nytt ;)

QuoteOch vilket språk är textningen på?
Katalanska har jag gissat på

QuoteOch en fråga till:
Tekniskt sett följer fler än en fråga till ;)

QuoteVarför bytte man ut Natasha till en mer distad variant?
Du menar Nadja Men svaret är att (för) många inom beta och även inom de som flyger LO tycker det blir för rent ljud med en ren sampling. Jag har alltid hävdat att "bruset" inte ska ligga på samplingen utan komma av bakgrunds(o)ljud.

QuoteKommer man att implementera GCI ledning eller finns det redan i spelet ?
Nope. inte vad jag vet och kan se.
Jag tror ett problem LO har är att folk tar det för del sorts sim. LO är inte utvecklat för att vara en krigs-sim i samma anda som F4 och de allra flesta andra flygsimmar. Jämför hellre LO med en "riktig" sim, dvs ett redskap att träna specifika situationer i, mot luft-, mark- och sjömål visserligen, men inte som ett "krig". Om man ser på LO - tycker iallafall jag - att det får ett helt annat pondus och man har lättare att förstå varför vissa saker lösts på de sätt det gjorts.
Så sett ur den vinkeln har jag lättare att försvara varför GCI inte "behövs"... För de scenarier LO är riktat mot är GCI inte av betydelse, speciellt inte med tanke på att du har AWACS istället.
(jaja, jag vet, ni komer att såga detta resonemang med fotknölarna. Men som det heter på engelska: "spare me!", speciellt om det handlar om att jämföra med att: "F4 har det ju!")

QuoteDe enda gångerna jag har fått radar ledning är när det har varit en AWACS i luften.
Just det. Behövs nåt annat? Se til att ha det. Enda skillnaden mellan GCI och AWACS är att man kan skjuta ned AWACS med AIM120/R77, medans GCI plockas med en fet bomb. ;)

QuoteEller är jag helt inkompetent som har missat kommandona för detta?
Nope, se ovan och ovan.

Jim: du vet att LO inte är ett sånt spel! :D

/TD

Obizzz

Om man ser till vad LO är istället för vad det INTE är så blir det mycket bättre jag lovar.. testa själva :)
"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst

khalifa330

Tjena,
tack för alla fina svar.

Vad det gäller GCI så har jag inget emot att man använder AWACS istället.

Jag är ingen F4 hardcore snubbe så jag är inte ute efter och dissa.

Försökte inte vara märkvärdig när jag "skröt" om SU-27 videon.

Men jag har fått höra att jag har svårt att förstå Ironi
:D

Angående Natasha så har jag en artikel i Flygrevyn Nr 2 från 1992 (när Flygrevyn fortfarande var Flygrevyn)  där (Öst)-tyskarna referar till flygplanets Varningsystem/Dator som Isabella och inte Nadia.

Detta enligt Löjtnant Zube, Jagdgeschwader Kamarow, Preschen i före detta DDR.

Såg även detta på en Tjeckisk Mig-29 sida, men vad vet jag,
Snubbarna/Snubbinnorna(?) på Eagle Dynamics har tillgång till det mesta vad det gäller Speccarna på SSSR kärrorna.

Fly Low, Hit Hard!

Mr Jim

#23
Obizzz>Jag gillar Lo-Mac, tro inget annat, är kär i min fina Su-25, har precis köpt en fin sådan som plastmodell också ;)

Sen när 1.02 kommer funderar jag på att försöka göra några afghanistan-inspirerade uppdrag, mkt low-tech :)

Och mer lirande kommer det bli när jag kirrar nytt gfx-kort (kör med geforce 3 ti200 nu)när de nya Nvidia och ATI korten släpps så priserna sjunker.
\"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing\" - Edmund Burke (1729-1797)

För att kontakta mig, maila på jimmy.larssonSNABELAgmail.com
To contact me directly mail me at jimmy.larssonATgmail.com