News:

No significant change

Main Menu

Vad vill du ha?

Started by TrakDah, March 19, 2004, 21:27:16

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

TrakDah

Vad skulle du vilja se i en patch?
Obs: Patch, inte add-on, så inga fantasiönskningar!

/TD

Obizzz

"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst

F16_Filur

#2
Ur rysk synvinkel:

En sak jag märkt när jag testflyger headon mot en excellent ai F-15 BVR är att "han" kan avfyra sina AIM120 långt före mina R27ER, AE, ET. Observera att vi båda är på samma höjd 9000m och båda startar med cirka 80km avstånd. Vet inte om det är hans ECM, för så fort jag lyckas låsa får jag LA, men detta förtar ju fördelen med att ha längre räckvidd om man säger så. Så ja, missilfix på flera olika sätt.

Sen vore det ju kul om scanbar illuminatorn på HUDÃ,´en till höger gjorde nån nytta. Antingen få den att funka som i Flanker 2.x eller ta bort den helt.

En annan grej är siktet för kanonen. Via EOS eller radar, om låsningen bryts blir "funneln" synlig istället, men... det jobbiga här är att när fiendeplanet är inom HUDÃ,´en eller scannkonen nästa gång så funkar bara TAB ibland för att återigen låsa och få tillbaks cirkelsiktet. Om du däremot padlockar honom så funkar det alltid direkt efteråt. Frågan är då, vad ska padlock ha med detta att göra? Bara onödig arbetsbörda för stackars mig.

Sen önskar jag mig en GB-sandwich och en Igloo tack.

TrakDah

QuoteOriginally posted by F16_Filur
Sen vore det ju kul om scanbar illuminatorn på HUDÃ,´en till höger gjorde nån nytta. Antingen få den att funka som i Flanker 2.x eller ta bort den helt.

Se bl.a följande svar (länk)
Quote
- Target symbol appearance correlated with current scan bar indicator gives approximate target elevation
False - the targtet symbol is permanently lit on the HUD, and the pilot has no way of judging the target elevation in RWS mode - he can only do that in TWS mode, on the prioritised target (devs, you have to implement a way to prioritise a target in TWS, both manual and automatically), by checking the scan zone (not scan bar) position indicators.

Det är allt jag har att säga om den frågan.

Övriga frågor är noterade :)

/TD

F16_Filur

#4
Ahh ja OctavÃ,´s tråd, innan han drog sin kos. Då verkar det inte som de där fyra vertikala rektanglarna finns på riktigt eller?

Rent teoretiskt kunde dock vara möjligt att se höjdskillnaden enligt min hemliga källa:

QuoteIn relation to the real N019/N001 - as you know the radar doesnt perform any tracking in the search modes("Encounter" or "Pursuit") - it just determines range(equivalent to Western "RWS"), and based on this picks a number of contacts for tracking in SNP mode.

However, while information on speed and heading only is obtainable via tracking, the basic contact info such as bearing, range and altitude can be determined without it, so there should be no problem in having such a device for altitude indication in search mode....I just dont think the real N019/N001 has it - I havent seen any indication of this on any of the photos and impressions of the N019/N001 HUD I have come across.


Vad gäller "cirkelsiktet", medger att jag kanske skrev det en aning kryptiskt. Förtydligande:

* Låsningen bryts och funneln blir synlig

* Målet kommer innanför "envelopen" igen. TAB ger en cirkelsiktet tillbaka, men... bara ibland.

* Sekvensen - målet innanför envelopen + "padlock" + TAB = man får alltid cirkelsiktet = jobbig procedur.

* Vill ha: målet innanför envelopen + TAB = man får alltid cirkelsiktet

TrakDah

Hemliga källor = inga källor.
Men oavsett det: inget som stör, snarare så är redan avioniken i Su/MiG för enkel jmf med hur den är på riktigt så jag kan inte se att det skulle förändras åt det hållet.

Självklart söker radarn av i ett svep-mönster (jag vet t.o.m vilket mönster, men det är irrelevant) så självklart skulle detta mönster kunna finnas på HUD eller annat instrument.

Men utan att försöka byta inriktning på denna tråd för mycket: den info jag har stämmer med det du säger, ingen svepinfo finns.

/TD


TrakDah

Mao så är det inget fel med LO eftersom denna tråd e helt tyst?

/TD

F16_Filur

Hemliga källa var mest på skoj - det är samma kille som jag citerade förut - JJ_alfa. Han bara dök upp som ett levande uppslagsverk en dag. Ett exempel på det är denna tråd

Swingkid skrev nåt intressant om R77/TWS idag:
QuoteAccording to the most recent data a MiG-29 pilot, even when the MiG-29S fires on two targets with R-77, one of the R-77 is supported by STT, and the other gets no radio-correction data at all. In effect this is about the same as what happens in Lock On, but it obviously raises some questions - this doesn't sound like TWS mode at all. We're still researching this. Thanks for the suggestion, but of course, no promises.

I väntan på att någon annan ska dyka upp, beskriv gärna det där svepmönstret, om du känner för det.