News:

No significant change

Main Menu

Corsair minnen och ASUS

Started by Bax, March 14, 2004, 11:17:22

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Bax

Nix, det har jag inte. Menar du en hårdvaru clear med jumpers?
mvh
Bax
Bax
87th Stray Dogs VFW



Obizzz

"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst

Bax

Bax
87th Stray Dogs VFW


Bax

Ok nu snurrar burken !
Har kört hårt idag och ännu inga fel.
Jag resettade BIOS (Jumper) smällde i bägge minnena samt kopplade ur CD och DVD.
Har inte ändrat några minnes inställningar såsom volt och kör SPD. Tänkte jag provar så här först och kopplar sen in mer och mer - jag väntar med att ställa manuella BIOS inställningar eftersom jag inte överklockar än.
mvh
bax
Bax
87th Stray Dogs VFW


SledgeHammer

Spännande. ( höhö, spännande... =) )

Tala gärna om hur det går när du stoppar i saker igen.
Mvh  - Stefan -


Bax

Aaaargh...
Skiten dör för mig helt "irronious".
Har provat koppla ur all extra utrustning samt öka spänningen på minnena.
Vet nån något testprogram där man kan se vad SPD intällningen i BIOS igentligen ställer ?

mvh
bax
Bax
87th Stray Dogs VFW


Bax

Misstänker som sagt nätaggregatet......
När datorn dör så dör den med besked dvs inga windows hängningar, reboots eller grafikfel som jag har haft förr med kassa minnen utan den dör som om man rycker ut nätkabeln. T.o.m. nätaggregatet stoppas med fläkt och allt !

Körde ett minnestest idag som gav noll fel.

Dessutom, med risk för att låta paranoid, så inbillar jag mig att det sker mellan cirka 17:00 - 22:00 ???
Kan det vara så att ett maxat nätaggregat med noll "headroom" kajkar ur då samtliga hushåll i området lagar mat och ser på Bullibompa, jag menar att det kanske är mycket rippel på nätspänningen ????
Låter det osanolikt ?
Jag menar att moderbordet inte får full spänning och stänger av som om man hållt inne av/på knappen och därför stänger oxå nätaggregatet ner ?

mvh
Bax
Bax
87th Stray Dogs VFW