News:

No significant change

Main Menu

Corsair minnen och ASUS

Started by Bax, March 14, 2004, 11:17:22

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Bax

mmm.. mysteriet fortsätter
Problemen fortsätter men bara i Windows eller windows baserade program typ explorer och IRC.
Det konstiga är att bara jag går in i tex falcon och står i första fönster eller call of duty så är datorn "rock stable"

Har vi nån windows XP expert på forumet ?

Jag tänkte iallafall prova att gå bakåt nått snäpp i BIOS samt köra XP installationsskiva med reparera system och testa det.

mvh
bax
Bax
87th Stray Dogs VFW


Maverix

Ghosta datorn som den är just nu, fimpa sedan det du har nu och gör en ominstallation, skulle det skita sig så kan du ju alltid falla tillbaka till det du har nu.;)


Maverix

Bax

Bra idé
Har nån en länk till nått schysst shareware ghost program ?
mvh
Bax
Bax
87th Stray Dogs VFW


SledgeHammer

#27
Mvh  - Stefan -


Bax

tackar
Har tankat hem en trial.
I vilket fall - har gjort två grejer idag och kört hårt med alla förutsättningar som gav krasch innan (tre USB produkter, IRC chat flera fönster öppna samtidigt osv) utan problem.
Jag kanske har hittat felet - jag har öppnat upp lådan på strategiska ställen för att förbättra luft cirkulationen runt grafikkortet samt körde ett RegClean program som hittade lite fel i registret som åtgärdades.

Vi får se hur länge detta varar - en ghost bör jag göra endå.
mvh
Bax
Bax
87th Stray Dogs VFW


Bax

huu...
efter eviga strul så skeppar jag moderkortet till köpstället, har testat grafikkortet på annan dator och det funkade utmärkt.
datorbutiken testar kortet hittar inga fel ! vill skicka tillbaks till mig med en service räkning men då ringer jag helt enkelt upp teknikern som naturligtvis inte testat med exakt samma grafikkort ?
Då händer nått intressant och positivt, att han erbjuder sig att göra om testet med mitt kort. Tur att online butiken ligger nära där jag bor - jag kör dit och ser man på.
Moderkortet börjar uppträda skumt och stänger av fläkten till prollen lite då och då.

Vi provar med nytt MK och vips det funkar perfekt !
Alla skånska mysteriers moder har kanske fått sin upplösning.
Håller tummarna inför LAN nu :D
mvh
Bax
Bax
87th Stray Dogs VFW