News:

No significant change

Main Menu

AEP

Started by Phlerp, March 10, 2004, 17:26:38

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Obizzz

njae jag vet inte jag tycker det missprioriteras lite vad gäller utvecklingen av IL-2, på tok för mycket nya flygplan och inget krut alls på nya features.

Hade jag fått bestämma hade jag tagit bättre väder, turbulens mm och mer utvecklat "gameplay" utöver alla dessa jävla flygplan man ändå inte har tid att flyga. Sen hade de gärna fått göra något åt trögheten (eller avsaknaden därav) i flygmodellen.

Fast jag kommer nog skaffa AEP i vilket fall i slutändan :)
"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst

Jotte

Har du umgåts med ctrl mkt det senaste Obizzz? :D

Obizzz

jo faktiskt men vi har inte diskuterat IL-2 :)
"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst

Horizon

#11
QuoteOriginally posted by ctrl


            lol,

För en gångs skull är det inte mitt fel :D
Hejja Obizzz, på dem bara :)

ctrl, som tycker FB är riktigt bra nu, men får jag välja någonting som skall förbättras så är det massa/tröghet... I IL-2, första versionen så kändes det som man flög i ett plan av papp, FB första versionen så var vi uppe i balsaträ, nu med patcharna sitter vi i ett masonitplan. Hoppas på lite metall snart :-OO :D


Haha :p

ctrl:\>> Testa att flyga en La-7 i 650 km/h ner mot marken och ta sedan upp kraftigt. Känns det inte misstänkt likt en kista av betong, med vingar små som ett par blad på en ishockeyklubba!? :D
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Obizzz

ta sedan samma La-7 och flyg i lite lägre hastighet och manövrera kraftigt med spaken, känns det inte misstänkt likt ett dåligt vikt pappersflygplan? :D
"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst

Horizon

Jag viker inga dåliga pappersflygplan. Möt mig i en duell så ska jag peppra dig full med 20mm hål, Obizzz :D

Nä, det är sant att planen gör lite konstiga saker ibland, särskilt när man manövrerar hårt med vissa modeller. Har ju dock ingen IRL-erfarenhet av att flyga små flygplan, så jag kan inte avgöra om det är "riktigt" eller inte. :-/
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

BEQ

Ã…h, jag vill prova!

Vad jag dock har märkt är att modellen på styrspak spelar en stor roll. Jag svor mig förbannad tidigare över de snabba klippen hos flygplanen när jag använde min cougar, men den är ju som bekant oanvändbar numera. Hemma-hemma har använder jag en CH USB Flight yoke och USB Pro Pedals och det är en helt enormt mycket bättre känsla. Aldrig några kvickrollar eller spinnar och det går att lägga sig precis i inledningen till buffeting och stanna där utan att ramla över gränsen. Problemt som jag har är dock att jag har ett bra grafikkort där cougarn är och ett gf2mx där CH är. M a o är il2fb i princip ospelbart med avseende på grafiken. Jag kör med sämsta grafikinställningarna och då ser verkligen flygplanen ut som pappersflygplan och blir synliga för på avstånd 0,30 eller nåt sånt. Rätt intressant vid padlocking eftersom man då padlockar på ingenting tills man kommit in i "bubblan".

Har ni förresten sett att VM i IL-2 går av stapeln i Kina denna månad? Ingen svensk är anmäld, dock två finnar.


/BEQ



Obizzz

Nu går jag offtopic en sväng men vad tycker du om flygmodellen i Lock On? Det ligger ju betydligt närmare kärrorna du har rattat på riktigt.
"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst