News:

No significant change

Main Menu

AEP

Started by Phlerp, March 10, 2004, 17:26:38

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

BEQ

Jag har kört det alltför lite för att kunna säga något vettigt. Mest har jag varit hindrad av Thrustmasters produkter och för kass dator/kompabilitet. Det jag störde mig på direkt var ryckigheten i tippled och runt 0-läget. Dock kan jag inte uttala mig om det berodde på joysticken eller LOMAC, men jag har för mig att TrakDah också anmärkte på ryckighet i tipp. Jag får återkomma när jag provat lite luftstrid om jag nu får ordning på datorn någon gång.


/BEQ

Obizzz

Lomacs flygmodell kan uppfattas som ganska ryckig i tippled men om man ställer in rätt kurva på spaken så blir det betydligt bättre, förmodligen så gör de de misstaget att simulera vad som händer om man drar i den riktiga spaken och den rycker man kanske inte så lätt till fullt utslag bakåt. Det är ju lite samma sak i IL-2...

LO verkar även ha ett problem som gör att den inte riktigt hinner med att uppfatta signalerna från spaken när det blir mycket att göra för datorn vilket också kan resultera i ryckighet...
"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst

Bax

Vad är AEP ????
Battle Over Europe har jag hört om men AEP ???
mvh
bax
Bax
87th Stray Dogs VFW


Phlerp

Ace expansion pack
Innehåler bla J8

KeyCat

Spitfire'n är mycket trevlig att flyga, tror jag fått en ny favorit att flyga...

Gladiatorn har bäst 3D cockpit av alla plan, märks att det är Svenskar som ligger bakom ;)

/Christer (a.k.a KeyCat)

>> It's all about teamwork! <<

KeyCat

Det finns nog flera nya favoriter i denna AEP för min del. Flög precis lite A/G med RedOne i en P38 Lightning och den var riktigt trevlig den också :D

För er som gillar propeller så är AEP ett givet köp!

/Christer (a.k.a KeyCat)

>> It's all about teamwork! <<

Jotte


Jotte