News:

No significant change

Main Menu

X45: Dhauzimmer vs Saitek

Started by ThunderBoy, February 24, 2004, 10:29:28

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

ThunderBoy

Tjillevipp.
Jaha, då har man börjat simma då, och grejer har man införskaffat. En Saitek X45 för att vara mer exakt.
Genom att skumma forum både här och där har jag ju förstått att Saitek-drivarna lämnar en del att önska och jag har väl själv upplevt en del märkliga problem med egna profiler som vägra fungera som de skall, divers krascher osv.

Tankade därför hem Dhauzimmer drivarna men misslyckades kapitalt med att installera dem (vilket jag faktiskt inte är van vid).

I samband med det så tänkte jag fråga de som vet mer om fördelar respektive nackdelar med de olika drivarna? Jag kör mest IL2FB men tar en svängom i LOMAC då och då. Det jag är ute efter är väl först och främst stabilitet, men att kunna göra egna profiler på ett schysst sätt har hög prio (och där _känns_ det som att HazardScript vore smidigare).
.thunderboy
-facilis descensus averni-

Obizzz

Tyvärr kan jag inte hjälpa dig då jag har en Cougar men jag ville bara hälsa dig välkommen till forumet. Jag vet att det finns folk med X45:an här så de kan säkert hjälpa dig.
"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst

Lupson

Jag har iofs en X36:a, men för mig har HazardScript funkat perfekt i 1Ã,½ år...visserligen använder jag underligt nog min Falcon4 profil även i LOMAC och Il-2 (lite ommappningar i spelen) så jag har inte programmerat joyyen så värst mycket...men i F4 är den kalas!
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X

bALoO

Hazardscript är väl ändå den krångligare varianten av de 2 alternativen. Jag har liksom Lupson en X36 och körde Dhauzimmers innan Saitek kom med den nuvarande programvaran till stickan. Problemet med Dhauzimmer som det var när jag använde det var att man inte kunda programmera rattarna utan bara mappa knapparna. Jag vet dock inte hur Dhauzimmers grejjer funkar idag så jag kan inte säga mer än att Saiteks egna pryttlar funkar fina fisken för mig.
Intel i5-4690K -  ASUS Z97-P - 2x4096MB DDR3 - Radeon HD7970

Assassin

De nyaste drivrutinerna till X-45 har fungerat perfekt för mig... var lite svårt att installera X45'an under XP dock, den gnällde och ville intstallera magic mouse å annat otyg men efter att man bet i det sura äpplet och accepterade allt den ville trycka in så har det fungerat perfekt. Har kunnat mappa precis allt jag velat, utan problem.. (IL-2 och Falcon 4 är iof de enda lir jag kör med X-45'an) Saiteks mappningsprogram tycker jag är lättare än dhauzimmers också på nåt vänster.. ;)
/Assassin

\"Förhelvete soldat, ficka öppen! Materielen trillar ut, skogen trillar in!\"
Brigadchef - Blå Brigaden - www.bluebrigade.org (när laptop\'en är igång)

griffin

#5
Jag kör X-45 och det funkar bra upplever jag. Då har jag dock inte kört så seriöst med dem än.

Senaste drivisarna till dem är väl ett måste men det utgår jag ifrån att du testat.

Ser på din avatar att vi har samma filmsmak? ;) Bluto rocks! :D ...eller vilken belushi rulle det nu är... vilket som!
snappahead

ThunderBoy

Man får tacka för alla svar.

Jag fortsätter helt enkelt att köra med Saiteks vanliga drivrutiner och hoppas att det är något annat som är knas...
.thunderboy
-facilis descensus averni-

ThunderBoy

Liten uppdatering:
Det här är kanske gammal information och jag erkänner att jag borde tänkt på det innan...

Jag hade kopplat min X45 en GameTheater, ett ljudkort med en extern box som även innehåller en USB-hubb, och när jag flyttade den till en USB-port på moderkortet så har jag inte stött på några av de problem jag brottades med innan...

Se där.
.thunderboy
-facilis descensus averni-