var hittar jag servrar till il2?

Started by Weas, April 13, 2002, 22:40:19

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Weas

UBI soft sidan är ju på franska!:-OO
Nordic Simulator Group
www.nosig.se


radek

http://hyperfighter.jinak.cz/

Tanka ner hyperlobby de flesta spelar här.
Slår ubi grunkan med hästlängder.

Wasp_EAF331

Radek tyvärr så kan jag inte hålla med om att HL är bättre!!!

Vad jag saknar där är separata rum så att när du hostar ett spel så chattar du bara med dom som joinar dig i det rummet.

Som det är nu på HL så är det ju bara en massa text som du knappt hinner med att läsa, vad detta gör är att det blir svårt att setta upp ett spel(vilka flyger vad osv) lätt att missa vad någon säger när både dom som hostar ett spel och dom som bara vill kall prata chattar på samma ställe :-/

På UBI så har du denna funktion villet jag tycker är mycket bra... Sen kan man ju ha åsikter om klientelet på UBI :-OO

Enda andledningen till varför våran sqn är på HL är kvaliten på spelarna där :)

radek

Tycker också kvaliten på spelarna är sämmre på ubi.
Mkt easy settings servrar.
Det är ganska självklart det blir så när det är programmet man får med spelet.

När jag lirade i squad satt vi på irc samtidigt
så det var inget problem att prata.
Men jo mer än 2 så fungerar inte pager systemet så värst bra i hl.

Anledningen till att jag gillar hl bätre är att jag hadde ganska stora problem med ubi grunkan.
Bara få igång den var inte det lättaste på min burk.

Jotte

Vet att Kali (www.kali.net) har funkat till Il-2 tidigare men vet inte om någon större mängde folk spelar det via det.
Kali har dock ett bra chatinterface och sessioner genom kali hade (iallfalla "förr") oftast bättre ping än tex Ubi.com eller MS Zone.

Mr Jim

Själv använder jag programmet all seeing eye men då kan man råka kliva in i lir som folk kör "privat" i. Men det är mkt litet och "snabbt".
\"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing\" - Edmund Burke (1729-1797)

För att kontakta mig, maila på jimmy.larssonSNABELAgmail.com
To contact me directly mail me at jimmy.larssonATgmail.com

SKULLS_Ven

Ehhh? All Seeing Eye? Vad är det?

Håller med om att chat interfacet suger i HL...tyvärr. Jag brukade ha långa sessioner i mainchat på zonen tidigare. Nu är man ganska isolerad förutom squad polarna.
Sedan har jag stängt av ping i brandväggen och den får spel när jag hoppar in i HL. Hehe.
Ven

Wasp_EAF331

VEN, här kommer en länk till ÖGAT;)

http://www.udpsoft.com/eye/