News:

No significant change

Main Menu

Messing, igen...

Started by TrakDah, February 20, 2004, 14:53:18

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

TrakDah

Nu blir jag lite förbannad på Messing!

I samband med "Hotet" hade hon åsikter om att det var en PR-film osv som hon ventilerade i TV-debattprogram - utan att ha sett filmen.

Nu sade hon sig vara "äcklad" av BigBrother-incidenten. Men märk väl att "Kulturminister Marita Ulvskog har själv inte sett inslaget"! IGEN!

Viist e det fel av BB att tillåta att detta fortgick och straffbart osv, men Messing ska ge fan i att kommentera utan att ha sett!

Ursäkta om jag trampar på socialdemokratiska tår (statistiskt sett ska 40% av alla här vara socialdemokrater ju), men Persons regering suger...

/TD

Clark

Jag har viss respekt för herr Persson själv, men jag förstår inte hur han har lyckats samla en sådan samling nötter runt sig. Kanske bara för att framstå bättre själv.

Jag hoppas innerligen att den andra sidan lyckas frambringa nåt bra till nästa val nu när vi slipper Lundgren. Och höj gärna 4%-gränsen till vad än Miljöpartiet lyckas komma upp till så vi slipper de om möjligt ännu större nötterna.

/C

Clark

\"There may be a slight ringing in your ears. Fortunately, you\'ll be nowhere near them.\" - Cecil - The Simpsons

AMD Athlon 1.2
1 GB RAM
MSI GeForce FX 5200 128 mb & Voodoo 3 2000 PCI
SB Live! 5.1

Snajper

QuoteUrsäkta om jag trampar på socialdemokratiska tår (statistiskt sett ska 40% av alla här vara socialdemokrater ju), men Persons regering suger...

Det är svårt att göra en oxfilé om man bara har kålrötter...:-OO
/Karl \"Snajper\" Selin
*If TCP/IP handshaking was less formal, perhaps SYN/ACK would be YO!/SUP! instead...*

Jotte

Om man säger såhär, det är naivt att tro att "andra sidan" hade varit bättre. De hade bara gjort "samma saker" fast på ett marginellt annorlunda sätt, dvs klantat sig till höger och vänster.

QuoteOch höj gärna 4%-gränsen till vad än Miljöpartiet lyckas komma upp till så vi slipper de om möjligt ännu större nötterna.

Håller med, de är ett gäng politisk oportunister som har långt större inflytande än sina futtiga %. De är politiskt opålitliga X-(

Clark

QuoteOriginally posted by Jotte


            Om man säger såhär, det är naivt att tro att "andra sidan" hade varit bättre. De hade bara gjort "samma saker" fast på ett marginellt annorlunda sätt, dvs klantat sig till höger och vänster.


Det var därför jag skrev "jag hoppas innerligen att den andra sidan lyckas frambringa nåt bra", i sin nuvarande form så är tyvärr det borgerliga blocket inte mycket att ha. Om de bara kunde samsas istället för att bestå av några småpartier som egentligen tycker någorlunda samma sak och som ständigt bråkar med varandra.

Det ideala vore om Persson kunde göra sig av med MP och kommunisterna i regeringen, då hade det nog sett bättre ut.

/C

Clark

\"There may be a slight ringing in your ears. Fortunately, you\'ll be nowhere near them.\" - Cecil - The Simpsons

AMD Athlon 1.2
1 GB RAM
MSI GeForce FX 5200 128 mb & Voodoo 3 2000 PCI
SB Live! 5.1

Jotte

Ja, det ideala hade varit en homogen regering av ett parti (take your pick), då hade det blivit en relativt konsekvent politik iallafall.

TrakDah

Quoteen homogen regering av ett parti (take your pick)
Dikatatur :D

/TD

Obizzz

Jag skulle vara en bra diktator, vill ni hjälpa mig? :D

Flygsimmande skulle bli obligatoriskt i skolan :p
"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst