News:

No significant change

Main Menu

Gigantiskt problem!

Started by BEQ, February 12, 2004, 22:46:33

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

BEQ

Problemet löst. Det tog mig bara ca sex timmars förtvivlat arbete och det var ju definitivt tid jag skulle kunna ha använt bättre.

Efter att ha lyckats installera ett trådlöst logitech usbtangentbord, därefter ny musdrivrutin, därefter ny styrplatterutin och därefter anslutit ett vanligt ps/2 tangentbord kunde jag äntligen använda det inbyggda tangentbordet igen. Nu fungerar allt som det ska igen (har provat en kallstart också). :D

/BEQ

Obizzz

skönt att det löste sig, hatar den här typen av problem.
"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst

KeyCat

Skönt att det löste sig BEQ! Misstänkte att du redan testat återställa med F8 innan recovery consolen men ville bara vara säker. Precis som ctrl säger så får man kalla kårar om man inte kommer åt data på sin egen hårddisk.

Hade ett liknande problem för ett litet tag sedan men lyckades lösa det med hjälp av detta DOS program som läser NTFS. På så sätt kunde jag manuellt återställa valfri restore point från consolen.

NTFS Reader for DOS (Freeware)

/Christer (a.k.a KeyCat)

>> It's all about teamwork! <<

BEQ

Det löste sig ju finfint till slut, men det är ju lite oroande att bara genom att ladda ner ett program som jag hittade genom google och packa upp det till en diskett sedan boota det i datorn, kunde jag nollställa alla lösenord. Alldeles för enkelt egentligen... :-OO

Men, men, tur att det fanns.

Tack för ert stöd grabbar!


/BEQ

SledgeHammer

Öh... lite sent kanske men jag såg inte tråden tidigare. Borde fungerat bra att boota XP-skivan och göra en repair, dvs skicka in originalfilerna igen. Visst, då får man dansa in SP och hotfixar och..mm... Men jag tror nog att det hade fungerat.

Tur att det löste sig.
Mvh  - Stefan -