News:

No significant change

Main Menu

Billig båt!

Started by TrakDah, February 02, 2004, 12:09:27

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

TrakDah


ft

Kan lägga ett par hundra... kronor. Ja jävlar, vore inte så dumt? Undrar om man får den genom Öresund? :D

Vet någon hur långt flygdäcket är? Är det 200 m eller så... så är det bara att sätta en vinsch på och man har ett jäveltufft portabelt segelflygfält!

Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus

TrakDah

#2
QuoteLength: 693ââ,¬â,,¢ 3ââ,¬Â
Overall 630ââ,¬â,,¢
Waterline 690ââ,¬â,,¢
Beam: 80ââ,¬â,,¢
Flight deck 119ââ,¬â,,¢ 6ââ,¬Â
Draught: 23ââ,¬â,,¢ Fore 23ââ,¬â,,¢ 5ââ,¬Â aft
Catapult: 1 Mactaggart Scott C ââ,¬â€œ 3 steam powered 8.5 degree launch

Hela däcket är 630', 280m.
Det ingår en ångdriven katapult, så du kan säkert lyfta med ditt lilla ultralätta.

Djupgåendet är 24', 7,2m så man kommer in genom Öresund.

/TD

Obizzz

"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst

Dubble0zero

Tja...
Det blir bara runt 249 428 777,10 kr... :)
...000... =)

Horizon

Jag tycker vi skippar carriern och köper oss en Tatoosh istället. Sommaren 2000 var jag i Visby och trallade runt när jag fick syn på den här skönheten >









Frågvis som man är kunde jag inte låta bli att leta rätt på en besättningsman och ställa lite frågor. Först ville ha inte svara, men efter lite press och smör berättade han att båten tillhörde Paul Allen (MS-höjdare för er som inte vet) och att det var jungfruresan de var ute på. Båten är byggd i Tyskland och kostade ca. 400 miljoner kronor vid inköpstillfället. Då ingick inte helikoptern, "fiskebåten" i däverten på styrbords sida, eller speedboat'en i dävert på babords sida (inte på bild)... :)

Mr. Allen var dock inte ombord själv utan hade "lånat ut" båten till vänner som hade placerat årets semester lite bättre än han själv. :)

Han dök dock upp dagen efter i sin privata MD-80 (värd ca. 200 miljoner kronor) som landade på Visby flygplats. Behöver jag säga att helikoptern på akterdäck var uppe och hämtade honom? Sedan åkte han och hans vänner limousine runt Gotland under en dag... :D

På fördäck stod två stycken Ribcat-båtar med brutala utombordare. Dessa var besättningen och gästerna ute och lekte med under kvällen. Någonstans inifrån båten lyckades de få fram ett par jetskis också. Gissar att de bara letade lite i garaget och fann dem... :)

Fick också reda på att en av besättningsmännen var en svensk tjej (!) som var anställd som "stewardess". Mr. Allen hade frågat om hon visste någon trevlig svensk stad att besöka och då nämnde hon Visby. So be it, tyckte mr. A... :)

Båten (eller fartyget kanske man ska säga) är drygt 90 meter långt och flaggstången i aktern var fanimej som stammen på en svensk tall! :D

Så... vad säger ni? Ska vi ha oss ett hangarfartyg, eller ska vi sala till en Tatoosh? Jag röstar på det senare. :)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Horizon

#6
Oj, där fukkade jag till det rejält. Ska pilla lite med bilderna... :)

EDIT> Minskade storleken på bilderna en aning... <EDIT
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Obizzz

kan vi inte ta båda? förflyttning mellan dem sker med helikoptern :D

hur kan man ha så äckligt mycket pengar!!
"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst