Söker en skvadron att flyga med

Started by fjuff79, January 24, 2004, 13:18:40

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

ft

Hallå, SÅ illa gick det faktiskt inte! Tills jag skaffat TrackIR så känns "varihelsicketoghanvägen" mer passande. :D

Hörde om en kille i amerikanska FV som fick Fukarwe eller något liknade som callsign, efter att ha demonstrerat att navigering inte var hans starkaste sida. Som i "where the fukarwe"... Kanske får kalla mig "Inge Kontakt"? ;)

Till er som ännu inte tagit steget... gör det! Jag har nu kommit ut ur garderoben och gått med i en vDiv, efter många års tvekan.... och haft roligare än jag haft i en simulator på bra länge!

Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus

F16_Filur

Du kan även prova www.f16vs.tk samt IRC #f16. Killen som startade den har nog skrivit här ett par gånger som Petter_Gul. Han är dock på FN tjänst i Kongo sen några månader så hemsidan har inte uppdaterats på ett tag. Jag flög en hel del med dem tidigare, både co-op och på dogfightservrar. Det är ett trevligt gäng och några som är väldigt duktiga på att göra svenska "skins" för fiktiva J-varianter (dock finns ju Mustangen nu). Vi använde mest teamspeak2 som comm. Precis innan han stack iväg så var vi på gång med ett mer seriöst/ambitiöst träningsprogram, tidigare har det inte varit så strikt men ändå funkat bra (mycket pga en kärntrupp av rätt duktiga virtuella piloter). "Petter" kan en hel del om flygning irl och jobbar som flygmekaniker så det har helt klart varit en tillgång. Jag har dock velat ha ännu mer av organiserad och reglerad flygning än vi haft och ännu mer fokusering på vissa flygplanstyper. Fanns dock en viss tonvikt på 109:orna och P39. Själv har jag praktiskt taget haft en paus från virtuell flygning det senaste halvåret så jag vet inte exakt hur läget är just nu.

Kontakt för F16 (kallades från början 3:e_divisionen):
petter_gul@hotmail.com
f16_petter@hotmail.com

F16_Petter

#18
Jupp det stämmer.. Jag är i DR Kongo just nu. kommer hem om 2 månader.
Den där sidan www.f16vs.tk är inte direkt aktuell längre men jag kan inte ta ner den eftersom jag är bortrest :P

Däremot har det hänt en hel del sen sist Filur, vi har en ny webdomän.
http://www.flygflottilj16.se samt tillhörande mailadresser för alla medlemmar.

Samt ett bra forum. (inget mera msn groups så länge jag lever)

Lite kort om oss i flygflottilj 16:

- Helsvensk Squad.

- Sveriges största squad? (runt 20 stycken som flyger aktivt)

- Driver en av de mest ambitösa DF servrarna som finns. Den står på 24-7, scriptad och med stats. Förändringar / Förbättringar är på väg iom den nya hemsidan som snart är uppe. Kartorna som görs till servern är gjorda av FC_Schaefer, vilket vi är rätt stolta över. För de som inte vet vem det är så är det kungen på att göra IL2FB missions.
40 nya missions skapade av denne man kommer online när AEP dedikerade server versionen släpps. Där hela spektrumet finns med 1939-1945.
Få servrar kan klå det.

- Flyger en hel del Online War såsom VOW och VEF2.

- Svårighetsnivån är generellt full real + speedbar. Vi är inte nån arcadesquad direkt. Undantag förekommer ibland åt båda hållen, ibland lättare, ibland full real. På vår DF server är det Full real + speedbar +minimap path samt friendly icons only 250 meter.

- En squad för alla, även om man är nybörjare. Vi har inga krav att man måste flyga x antal timmar i veckan för att få vara med eller liknande. Vi har en del äss hos oss som är rejält duktiga. Sen har vi dom som knappt rört flyspaken på 4 månader och knappt kan starta (jag själv).

- Flyger nästan enbart IL2FB som helhet, men vissa av oss sneglar lite på LOMAC

- Vi även kör dogfight-matcher mot andra squads och blir sällan piskade.

- Har  Flygvapnet som genomgående "tema" över det mesta vi gör.

För mer info gå in på http://www.flygflottilj16.se
(hemsidan är inte uppe än men man kommer iaf in på forumet.)

eller maila
petter@flygflottilj16.se