News:

No significant change

Main Menu

X-36-undringar

Started by Fluff, April 12, 2002, 00:00:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Fluff

Tänkte jag skulle avbryta cougar-orgien för ett ögonblick (Nej jag är ALLS avundsjuk :)) med en fråga om X-36:an. Det är så att jag har en gammal X-36:a (gameport) som har börjat spika nåt alldeles kopiöst. Inget konstigt med det iofs, den har ju gått sina timmar. Det jag undrar är om throttlen (som fungerar aldeles utmärkt) skulle fungera med en ny X-36 eller x-45 med USB. Går det överhuvudtaget att köpa joysticken separat någonstans (har för mig att man kunde det förr (när det var bättre :))). Skulle även vara intressant att höra forumets erfarenheter av det "nya" programmeringsverktyget (SGE?) och hur det funkar på olika os (win98/2000/xp). Har ju inte kunnat köra det då det bara funkar med USB.

/fluff
Odi profanum vulgus, et arceo

Weas

pottar är altså potentiometrar :-)

dvs de små reglerbara motständen som visar hur mycket du rör på spaken. Kolbanorna i dessa har en tendens att bli slitna vilket ger kolpulver i glidbanan. Prova blåsa ur dom med tryckluft (OBS ej andningsluft - den är fuktig) eventuellt kan du testa lite T-Röd på en bommulstops (jag rekomenderar ej 5-56 eftersom det leder ström, men funkar inget annat så :)
Nordic Simulator Group
www.nosig.se


Fluff

Jo som gammal (nåja) elektroteknolog har jag grejat med en och annan pott (heter det så i singual?) och även rengjort dem på min x-36:a. Att den börjat spika nu igen tar jag mer som en förevändning för att få byta ut den mot en USB-sticka då de datorer jag spelar på på jobbet saknar gameport-anslutning och det skulle vara trevligt att kunna köra med en riktig sticka där. Apropos jobbet så skulle det vara ett utmärkt ställe att köra lan på (ca 25 p4 1.7 med geforce-kort , 19" och 100Mbit sunetlina som bara tigger om f4 eller il2)

/fluff

Odi profanum vulgus, et arceo

SledgeHammer

Fluff: Om du inte provar att rengöra med Kontakt-60 så testa det.
Mvh  - Stefan -