News:

No significant change

Main Menu

Pedaler

Started by loke, April 11, 2002, 19:53:00

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

loke

Nu när man snart får sin Cougar så måste man ju skaffa ett par pedaler till den. Valet står nu mellan:

CH pedals: 899 SEK
CH pro pedals: 1399 SEK
Simped vario/pro: 145,50 EUR (inklusive frakt)

Beställer jag simped får jag nog vänta en månad eller två efter vad jag har hört, men de skall vara rätt så bra. Sedan undrar jag vad skillnaden är mellan CH och CH pro?

Någon som har några tips?

RAY

har jag oxå undrat.. men om det e usb så borde det väl inte spela nån roll ?

bara den funkar..  

loke

#2
Till Cougar skall man ha gameport. Cougar har en gameport som man kopplar in pedalerna i, och sedan sköter Cougar all programmering av dem.

Weas

skillnaden mellan ch o ch pro lär vara att ch pro har "länkat" pedalerna, tryck ner en så reser sig den andra...
Nordic Simulator Group
www.nosig.se


loke

Då står alltså valet mellan CH pro och Simped. Simped är tydligen bättre och något billigare, men folk har haft problem med leveranserna. När jag mailade och frågade om pris mm. så tog det en månad för dem att svara. :-(

loke

Nu har jag beställt simped vario/pro. Nu återstår bara att se om de kan leverera snabbt.

ft

CH Regular fungerar som gas/broms i en bil, helt oberoende av varandra. Man kan koppla om dem mellan att vara en axel eller två separata axlar. Trycker man ner bägge händer inget om de är en.

CH Pro glider fram och tillbaka som riktiga pedaler och pivoterar dessutom och kan alltså användas som tre axlar. D v s, kan du få datorn och simulatorn att stödja det så har du toebrakes.

Personligen tänker jag nog snickra ihop ett par nya pedaler nu, bara för att få toebrakes i Il-2...

Mvh,
 /ft

Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus

loke

QuoteOriginally posted by ft


            CH Regular fungerar som gas/broms i en bil, helt oberoende av varandra. Man kan koppla om dem mellan att vara en axel eller två separata axlar. Trycker man ner bägge händer inget om de är en.

CH Pro glider fram och tillbaka som riktiga pedaler och pivoterar dessutom och kan alltså användas som tre axlar. D v s, kan du få datorn och simulatorn att stödja det så har du toebrakes.

Personligen tänker jag nog snickra ihop ett par nya pedaler nu, bara för att få toebrakes i Il-2...

Mvh,
 /ft

Gah! Tre axlar! Det har inte simped.

Dessa axlar kan ju användas av cougar. Frågor frågor... Skall jag avbeställa simped och skaffa CH pro eller är simped så mycket bättre att jag borde behålla dem?