News:

No significant change

Main Menu

AMD 1GHz till XP 2200+

Started by Andreas, December 29, 2003, 10:26:31

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Andreas

Hur mycket vinner man i prestanda i Falcon 4?

Har 256 RAM, skulle jag tjäna på att skaffa mer (i F4)?
MSI Z77A, Intel i5 3570K, MSI GTX 660 ti 2GB, 16 GB DDR 3 1600 MHz, OCZ SSD 120 GB, Seagate 1 TB
TM Cougar w/ Cubpilot\'s Hallsensor mod för joystick och throttle, IJ\'s ÃÅ"ber II NXT mod, SIMPED-F16/C, TIR 3 PRO

KeyCat

Tror helt klart att du skulle märka skillnad från en AMD 1 GHz till AMD XP 2200+ i F4 kan dock inte ge svar på hur många FPS det skulle öka.

Vad det gäller RAM minnet är min uppfattning att det inte ger någon speciell prestandaökning i F4 men däremot i LOMAC, för F4 duger 256 MB ganska länge.

/Christer (a.k.a KeyCat)

>> It's all about teamwork! <<

Andreas

#2
Beställde en XP2200+.

Det som är mest "jobbigt" i F4 är laddningstiderna samt när man är över FLOT. Då kan det ibland bli för mycket för prollen... :-OO :p
MSI Z77A, Intel i5 3570K, MSI GTX 660 ti 2GB, 16 GB DDR 3 1600 MHz, OCZ SSD 120 GB, Seagate 1 TB
TM Cougar w/ Cubpilot\'s Hallsensor mod för joystick och throttle, IJ\'s ÃÅ"ber II NXT mod, SIMPED-F16/C, TIR 3 PRO

KeyCat

Tror du kommer att bli mer än nöjd i F4. Kör själv med en XP 1800+ , 256 MB RAM och ett gammalt GF2GTS med gott resultat, har ca 20-30 fps över FLOT i kampanjen.

/Christer (a.k.a KeyCat)

>> It's all about teamwork! <<

Andreas

Lyckades minska ner laddningstiderna i F4 genom att stänga av Norton Antivirus.
Säkert ett tips lika gammalt som gatan men jag visste iaf inte om det... :-OO
MSI Z77A, Intel i5 3570K, MSI GTX 660 ti 2GB, 16 GB DDR 3 1600 MHz, OCZ SSD 120 GB, Seagate 1 TB
TM Cougar w/ Cubpilot\'s Hallsensor mod för joystick och throttle, IJ\'s ÃÅ"ber II NXT mod, SIMPED-F16/C, TIR 3 PRO

Horizon

NAV Autoprotect är ajabaja om man vill ha ett snabbt, stabilt system. Själv kör jag endast manuell scanning då och då, samt "paranoid mode" när det gäller nedladdning av filer jag inte känner att jag kan lita på (skit i att ladda ner dem alltså... ;) ).

Mailscanning kan du dock ha påslaget. Tar inte mkt systemresurser och används endast när du kollar mailen.

Dessutom är det ju en gyllene regel att alltid ha ALLA senaste patcharna från MS, genom att besöka Windows Update med jämna mellanrum!
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Andreas

Processorn upplevdes som en frisk fläkt i F4. På nåt sätt upplevs HiTiles som ännu snyggare när man har fler fps... :D
MSI Z77A, Intel i5 3570K, MSI GTX 660 ti 2GB, 16 GB DDR 3 1600 MHz, OCZ SSD 120 GB, Seagate 1 TB
TM Cougar w/ Cubpilot\'s Hallsensor mod för joystick och throttle, IJ\'s ÃÅ"ber II NXT mod, SIMPED-F16/C, TIR 3 PRO

Andreas

En sjuk sak (men bra dock) är att temperaturen sjönk från 45-50 med min AMD 1-GHz till 27 grader med XP 2200+. Har ingen aning varför...
MSI Z77A, Intel i5 3570K, MSI GTX 660 ti 2GB, 16 GB DDR 3 1600 MHz, OCZ SSD 120 GB, Seagate 1 TB
TM Cougar w/ Cubpilot\'s Hallsensor mod för joystick och throttle, IJ\'s ÃÅ"ber II NXT mod, SIMPED-F16/C, TIR 3 PRO