News:

No significant change

Main Menu

"Nozzlelyd"?

Started by Viking, December 21, 2003, 03:58:22

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Viking

Hei,

Jeg er ganske ny på Falcon, men lærer for hver dag som går. Bare undres om det finnes et add-on som gjør at man får den kjente "nozzlelyden" som kommer når nozzle forandrer lukkeåpning hurtig. Lyden er litt vanskelig å forklare, men du forstår hva jeg mener dersom du har sett F-16 taxe i virkeligheten eller på video.
Christian HÃ¥konsen
F-16 assistant crew chief
331/332sq Bodø MAS

Triton

Hej Christian!
Var du med till Midnight Sun Airshow på Kallax i Juni? Jag var där och hade ett ganska långt snack med en crew chief från Bodös F-16 bas och med en av piloterna. Ni hade ett par Block15 MLU utställda på displayen där. :)

http://tec.freefalcon.com/images/viper1.jpg

Känns den igen? :)
Triton
Tactical Engagement Center

Obizzz

Hej!

Jag vet inte vad du menar för ljud då jag inte har sett en F-16 taxa i verkligheten.

Skulle bara säga att du är välkommen till forumet och att forumet självklart är öppet för Norrmänn, vi förstår ju nästan vad ni säger ;)

Vi heter ju faktiskt Nordic Simulator Group :D

klapperslange! agurk!
"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst

Maverix

Välkommen ombord Viking;)

Maverix

Viking

Takk for velkomsten!

299 har jeg ikke vært borti enda, men det var 660 (til høye på bildet) jeg hadde den praktiske delen av utsjekken min på. Det kan hende at 299 er inne til en større sjekk i hangaren eller noe. Jeg kom til Bodø i oktober, så det er nok endel fly jeg ikke har sett, men som er der allikevel!
Christian HÃ¥konsen
F-16 assistant crew chief
331/332sq Bodø MAS

Triton

Vad taxningsljudet anbelangar så enda gången jag hört det var på Kallax, och då var jag flera hundra meter bort.... så jag har nog ingen aning där. Crew chiefen jag snackade med tyckte att Falcon liksom alla andra flygsims inte gjorde ett bra jobb med ljudet, framförallt i cockpit under flygning. Motorn hörs knappt, det är visst mest vindbruset som hörs. :)
Triton
Tactical Engagement Center

SledgeHammer

Viking!

Jag har inte kunnat hitta någon ljud-addon med de ljud du är ute efter. Jag skulle tro att den (om den finns) är knepig att hitta. Men hittar du någon är jag också intresserad =)
Mvh  - Stefan -


Viking

Ja, den er nok omtrent umulig å få tak i ettersom jeg regner med at det må koder inn i bildet for å få den til å virke som den skal. Jeg har også søkt endel på nettet etter F-16-filmer og -lyder for å kunne forklare hvilken lyd jeg mener uten å lykkes. Det er ihvertfall den lyden som kommer når trykkluft brukes til å endre nozzleåpningen. Denne lyden er inkludert i "Ace Combat" for Playstation 2. Det er jo et ganske urealistisk spill, men det var moro å høre den realistiske "nozzlelyden"!
Christian HÃ¥konsen
F-16 assistant crew chief
331/332sq Bodø MAS