Trakdah, grafikbuggen?

Started by Weas, December 20, 2003, 15:19:58

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Weas

Har ni som betatestare nån aning om varför effekterna inte syns? Jag har installerat DX från skivan, har ett 128MB kort GF FX 5800Ultra och Win xp... Ändå inga vatteneffekter, eller heat blur, eller Gud vet mer vad jag missar...

Nordic Simulator Group
www.nosig.se


TrakDah

Ingen aning alls... Just nu kan jag inte heller kolla för jag (vi?) är utelåsta från betaforumet eftersom de glömt flytta våra rättigheter i samband med uppgradering till ny forummotor X-(

Det tips jag kan ge är att kolla runt på de öppna forumen (Ubi och SimHQ)

/TD

Weas

Hittade en lång tråd på simhq om just detta fenomen. Det verkar som om man med vissa kort får exakt samma fenomen som gamla kort utan DX8.1 stöd. Detta skulle fixas eftersom de känner till problemet.

Viss förvirring verkade uppstå eftersom alla med gamla kort trodde att effekterna skulle funka för dom med, vilket inte är fallet.

Själv hr jag ju som sagt ett GF FX 5800 Ultra 128 Mb vilket stöder alla de där effekterna, men ett lite ovanligare kort verkar ha sluppit igenom betatestningen, så Trakdah, om du vänligen ville påminna på betaforumet att denna korttyp är ett av de som inte fungerar. Drar jag ner effekts på noll så har jag inga krascher med Blåskärm, mne jag har inte heller några reflektioner i vattnet heatblur mm mm.
Nordic Simulator Group
www.nosig.se


TrakDah

#3
Ska jag göra...

Men är det inte så att nVidia har "fuskat till" 8.1-instruktionerna på vissa av sina kort? Det är väl bl a därför som 3DMark inte kör alla 8.1-tester med (dessa) nVidia-kort?

/TD

Mitt inlägg, rätta mig om jag har skrivit fel
QuoteSeems from the forums that alot of the cards that are having problems processing the effects/graphics in LockOn are in fact 8.1 cards in the specifications, but still they get these problems.

I can't verify any of it myself, but one such card which I know is supposed to be 8.1 compliant and that does give problems is teh nVidia GF FX 5800

TrakDah

Du en sak som just slog mig: stöder 5800 verkligen T&L? Det krävs för de effekter du vill ha har jag för mig.

/TD

Weas


"* 3 geometrical processors (each exceed the specs of the DX9 VS 2.0)  "

Borde väl innebära T&L som är en "ålderdomlig" funktion?


Characteristics:  

* 0.13 micron fabrication process, copper connections.  
* 125M transistors  
* 3 geometrical processors (each exceed the specs of the DX9 VS 2.0)  
* 8 pixel processors (exceed the specs of the DX9 PS 2.0 markedly)  
* Flexibly configurable array of 8 pipelined texture filtering units calculates up to 8 sampled and filtered results at a clock.  
* AGP 3.0 (8x) system interface  
* 128 bit (!) DDR II interface of the local memory  
* Effective 4-channel memory controller with a crossbar  
* Developed optimization techniques for the local memory: full frame buffer compression including color data (for the first time the compression ratio is set to 4:1, only in the MSAA modes), and depth (Z buffer compression)  
* Tile optimization: caching, compression and Early Cull HSR  
* Support of precise integer-valued formats (10/16 bit per component) and precise floating-point formats (16 and 32 bits per component - also known as 64 and 128 bit color) for the textures and frame buffer  
* Through accuracy of all operations - 32 bit floating-point arithmetic  
* Being activated, the new algorithm of optimized anisotropic filtering reduces the performance drop (fps) without bad quality degradation  
* Anisotropic quality up to 8? of the usual bilinear texture, i.e. up to 128 discrete samples per one texture fetch  
* New hybrid AA modes - 8? (DirectX and OpenGL) and 6xS (only DirectX)  
* Frame buffer compression makes possible to reduce a performance drop markedly with FSAA enabled  
* Two integrated 10 bit RAMDACs 400 MHz  
* Integrated interface for external TV-Out chip  
* Integrated into GPU TV-Out  
* Three TDMS interfaces for external DVI interface chips  
* Current consumed by the GeForce FX chip based on the .13 technology is comparable to the requirements of the AGP 3.0 specification. Therefore, it's possible to make cards without external power.  


_______________________________________-


Video Output:2D/3D Graphics Support 2D/3D graphics acceleration


RAM technology DDR II


Video Output:Graphics Processor Data Width 256-bit
Video Input
Digital video capture speed 2.1 GBps
Video Output
Video Output Supported:Digital Video Standard Digital Visual Interface (DVI)


2D/3D Features 32-bit rendering
General
Interface type AGP 8x


Compatibility PC
Cable(s) / Peripheral(s)
Cable(s) included:Cable(s) included Cable(s) included None
Expansion / Port(s) Required
Slot(s) Required 1,1 PCI
Software / System Requirements
Min Processor Type Pentium MMX


Software included Drivers & Utilities
Nordic Simulator Group
www.nosig.se


Weas

QuoteOriginally posted by TrakDah


            Ska jag göra...

Men är det inte så att nVidia har "fuskat till" 8.1-instruktionerna på vissa av sina kort? Det är väl bl a därför som 3DMark inte kör alla 8.1-tester med (dessa) nVidia-kort?

/TD

Mitt inlägg, rätta mig om jag har skrivit fel
QuoteSeems from the forums that alot of the cards that are having problems processing the effects/graphics in LockOn are in fact 8.1 cards in the specifications, but still they get these problems.

I can't verify any of it myself, but one such card which I know is supposed to be 8.1 compliant and that does give problems is teh nVidia GF FX 5800

Det ser helt rätt ut. Jag postade specifikation på kortet här ovan. OM de behöver nån loggfil osv så kan jag bifoga det.
Nordic Simulator Group
www.nosig.se


Weas

JAg har nu installerat LOMAC från min julklapp. Jag har exact samma effekt där, inget vatten, inga effekter. Ljusblå skärm o låsning.

Nordic Simulator Group
www.nosig.se