Author Topic: Mer svenska flygplan  (Read 6497 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Phlerp

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1417
    • ICQ Messenger - 2462430
    • View Profile
    • SUL37
    • Email
Replying to Topic 'Mer svenska flygplan'
« Reply #8 on: July 14, 2004, 16:21:31 »
@BEQ: Både J 32B och S 32C kommer jag att lägga in i SF. Men det är fortfarande ett och annat kvar att göra innan jag kommer så långt.

@Mr Jim: Viggen har vi väl planerat att sälja för mellan $15-$20... Det är dock tveksamt om vi kommer att inkludera JA37 i det, eftersom den kräver så mycket mer arbete vad gäller systemen. Och det är inte bara en fråga om att få ut pengar för arbetet utan mer om att släppa något innom rimlig tid.

Vi har även planerat att göra fler av SAABs plan beroende på hur bra det går med Viggen. Men hur vi buntar ihop dem och vad de kommer att kosta har jag ingen aning om nu. Men det kommer inte bli samma modeller som jag lägger in i SF nu. FS2004 (eller FS2006 som det kanske blir för senare modeller) ger oss möjlighet att göra saker en aningen mer detaljerat. Därav anledningen till att vi tar betalt, eftersom det blir så otroligt mycket mer arbete.
« Last Edit: July 14, 2004, 16:23:09 by Phlerp »

Mr Jim

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1599
    • ICQ Messenger - 4575614
    • View Profile
    • Email
Replying to Topic 'Mer svenska flygplan'
« Reply #9 on: July 16, 2004, 15:20:01 »
Phlerp>Låter mums! :)
Ser fram emot lansen till SF som jag precis införskaffat
\"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing\" - Edmund Burke (1729-1797)

För att kontakta mig, maila på jimmy.larssonSNABELAgmail.com
To contact me directly mail me at jimmy.larssonATgmail.com

Phlerp

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1417
    • ICQ Messenger - 2462430
    • View Profile
    • SUL37
    • Email
Replying to Topic 'Mer svenska flygplan'
« Reply #10 on: July 16, 2004, 17:44:17 »
Om du lovar att inte sprida den vidare så kan jag skicka en tidig beta/sen alpha till dig. Plinga mig på ICQ.

Phlerp

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1417
    • ICQ Messenger - 2462430
    • View Profile
    • SUL37
    • Email
Replying to Topic 'Mer svenska flygplan'
« Reply #11 on: July 18, 2004, 02:23:10 »
Quote
Originally posted by BEQ


             Fixa en S 32C (eller i värsta fall en J 32B), så kommer farsgubben att bli helt lyrisk :)
Och du får gärna implementera den i FS2004!


Eftersom du värkar ha lite inside kontakter så skulle du kanke kunna förklara hur lysbomberna fungerade för spaningslansen. Var det något man släppte som började lysa på marken eller hängde de i fallskärmar och lyste från luften?

deBug

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 191
    • MSN Messenger - deBug
    • View Profile
    • Email
Replying to Topic 'Mer svenska flygplan'
« Reply #12 on: July 18, 2004, 16:34:59 »
Quote
Originally posted by Phlerp


             Tänkte bara visa att arbetet går frammåt, även om det går lite långsamt. Idag testade jag för första gången att skjuta med svenska vapen. Testet utfördes av ett par A 32A från F6 på en intet ont annande fraktkonvoj


Your the man Phlerp!

Så snygt att man nästan får lust att skaffa SF.
Hur är det med cockpitar, har du fått till dem oxo eller blir det F104 cockpit som med 35:an ?

//deBug

deBug

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 191
    • MSN Messenger - deBug
    • View Profile
    • Email
Replying to Topic 'Mer svenska flygplan'
« Reply #13 on: July 18, 2004, 16:47:34 »
Quote
Originally posted by Phlerp
du kanke kunna förklara hur lysbomberna fungerade för spaningslansen. Var det något man släppte som började lysa på marken eller hängde de i fallskärmar och lyste från luften?

Utan att ha en aning om hur spanings lansen lysbomber fungerade så antar jag att det måste varit ljusfacklor i fallskärm.
Jag läste nyligen  boken Deep Black och där går författaren igenom historien om luftbaserad spaning från första värdskriget fram till nutid.
Ljusfacklor i fallskärm verkar vara välanvänt i sammband med flygfotografering men ingenstans berättas det om facklor som lyser på marken.
Visserligen ger han bara exempel från Britisk, Australisk och Amerikansk flygsspaning men man kan nog anta att Sverige använt liknande utrustning.

//deBug
PS Ljusfacklor finns faktiskt med i LOMAC, har för mig att A10:an kan fälla dem för målområdesbelysning.
« Last Edit: July 18, 2004, 16:48:06 by deBug »

Phlerp

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1417
    • ICQ Messenger - 2462430
    • View Profile
    • SUL37
    • Email
Replying to Topic 'Mer svenska flygplan'
« Reply #14 on: July 18, 2004, 21:05:01 »
Tackar så mycket. De hjälper ordentligt... Återstår att se om jag kan lyckas implementera det i SF

Phlerp

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1417
    • ICQ Messenger - 2462430
    • View Profile
    • SUL37
    • Email
Replying to Topic 'Mer svenska flygplan'
« Reply #15 on: July 18, 2004, 21:44:25 »
@deBug: Jag jobbar på en cockpit men den är inte riktigt komplett och kommer nog inte släppas samtidigt som planet