Author Topic: Joystick Fråga  (Read 1939 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Mas

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 59
    • ICQ Messenger - 32861610
    • View Profile
    • Email
Joystick Fråga
« on: April 07, 2002, 13:52:42 »
S!
Vad använder ni nu för kontroll när ni flyger ?. Och eftersom jag tycker det är lite för mycket pengar att köpa en Cougar så tittar jag lite efter alternativ. Om det nu finns det !!!!!. Just nu blir det mest IL2 för min del och på baksidan av manualen så rekomenderas Trustmaster sin nya Afterburner Force Feedback ( som för övrigt släpps ca 17/4 ) Vad tror ni om den ??

Jag har nu Microsoft Sidewinder Force Feedback 2 och det måste finnas bättre eller ?????

loke

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 169
    • View Profile
    • Email
(No subject)
« Reply #1 on: April 07, 2002, 13:56:29 »
Cougar är faktiskt inte så dyr om man tänker på vad man får för pengarna. Vi pratar om en joystick som säkert kommer att hålla i flera år. Minst 5 tror jag. Det är inte mer än 600 kronor per år. Man bränner mer om man är ute en kväll.

Om man nu verkligen måste köpa något annat så är X45 nog det bästa alternativet. Jag har själv en X36USB och den har fungerat perfekt i snart 3 år. Förutom Cougar tror jag knappast man kan få något bättre. Men nu är det dags för en Cougar. :-)

Horizon

  • Global Moderator
  • Communist Plan Poster
  • *****
  • Posts: 9109
    • View Profile
(No subject)
« Reply #2 on: April 08, 2002, 21:53:26 »
Min MS Sidewinder Precision Pro fungerar alldeles utmärkt. Jag har klarat mig med den i flera år nu.

Om det är snålt med pengar tycker jag inte att du skall snegla på "proffs-stickorna". Den du har duger fint om du nu inte vill sitta och fippla med tusen knappar och programmera varje liten skruv på stickan... ;)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Mas

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 59
    • ICQ Messenger - 32861610
    • View Profile
    • Email
Jag Har nog bestämt mig.
« Reply #3 on: April 09, 2002, 00:37:21 »
Vad jag förstår så är det lite si och så med stödet i XP till X36 och X45 och funkar Hotas Cougar bättre till Win XP ?. I så fall vill jag vara med dom stora pojkarna och leka lite mer. Ja det är mycket pengar men jag har nog ändrat uppfattning ( Bättre sent än alldrig ) och den varar väl några år och grabben kan ju ärva den efter mig :). Är det för sent att sätta upp sig på någon beställning ?????. Jag vill ha en NU och inte om någon månad !!!!

Nybliven Trainee i ett härligt gäng och fullständig flygtokig numera..
Mas EAF T
« Last Edit: April 09, 2002, 00:39:06 by Mas »