News:

No significant change

Main Menu

Ventrilo

Started by Andreas, December 13, 2003, 08:54:48

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Andreas

Någon som testat Ventrilo?

Klienter finns bara för windows medans windows, mac, *BSD, solaris och linux alla kan leka server.
MSI Z77A, Intel i5 3570K, MSI GTX 660 ti 2GB, 16 GB DDR 3 1600 MHz, OCZ SSD 120 GB, Seagate 1 TB
TM Cougar w/ Cubpilot\'s Hallsensor mod för joystick och throttle, IJ\'s ÃÅ"ber II NXT mod, SIMPED-F16/C, TIR 3 PRO

Horizon

Vi hade en diskussion om Ventrilo i en annan tråd för ett tag sedan. Sök. ;)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Weas

Jag kan tänka mig ventrilo! :)

Inte fel att ta upp diskusion med jämna mellanrum för utvecklingen går väl framåt antar jag.

Bra att ni håller koll på TS, ventrilo osv för rätt vad det är dyker det upp nåt som är bäst! :)
Nordic Simulator Group
www.nosig.se


Andreas

QuoteOriginally posted by Horizon


            Vi hade en diskussion om Ventrilo i en annan tråd för ett tag sedan. Sök. ;)

Brukar inte läsa OFP-trådar speciellt ofta... :p :-OO
MSI Z77A, Intel i5 3570K, MSI GTX 660 ti 2GB, 16 GB DDR 3 1600 MHz, OCZ SSD 120 GB, Seagate 1 TB
TM Cougar w/ Cubpilot\'s Hallsensor mod för joystick och throttle, IJ\'s ÃÅ"ber II NXT mod, SIMPED-F16/C, TIR 3 PRO

Horizon

Bra idé att börja nu då. :)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

solid1

ja bangar inte häller på ventrilo, hur många motargument ja än har fått så tycker ja att venten funkar bättre:P
\"joe labero? e inte de den där tysken me munspel?!\"

Clark

JStar har ju en OPF- / TS2-server igång dygnet runt som jag har fattat det, så det duger väl som sekundär server?

/C
Clark

\"There may be a slight ringing in your ears. Fortunately, you\'ll be nowhere near them.\" - Cecil - The Simpsons

AMD Athlon 1.2
1 GB RAM
MSI GeForce FX 5200 128 mb & Voodoo 3 2000 PCI
SB Live! 5.1

JStar

Som Clark påpekade så kör min Linux-maskin dygnet runt. Den kör en OFP och en TS2 server just nu. Den kan nog vara sekundär utan några större problem.

Eftersom den är sekundär så lägger jag inte upp kanaler där utan folk kan själva skapa de kanaler de behöver. Men om önskemål kommer in så lägger jag gärna upp lite fler premanenta kanaler. Idag finns Default, Alpha och Bravo. Alla kör Speex 12.3kb/s.

/J