News:

No significant change

Main Menu

LO 031207:14.15

Started by TrakDah, December 07, 2003, 14:00:08

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Swebeast

#8
Hmm..I would say "Matrix" but then in Matrix he says "Your flesh is a relic; a mere vessel. Hand over your flesh and a new world awaits you. We demand it!". So either your quote is incorrect written or you have found a own new one ;)

/A

Gud och soldater vördar vi när tider av fara de stå oss bi
när faran är borta och fyllda är faten då glömma vi Gud och förakta soldaten
--------------------------------------------------------------------------------------
ASUS P8P67 <> Intel i7 2600K <> Noctua NH-D14 <> Corsair SSD Force Series 3 240 Gb <> Corsair Vengeance DDR3 16GB <> Gigabyte GeForce GTX 580 1536MB SOC

Horizon

Åhå! Här kommer google-mannen. Det var fegt gjort Swebeast. Det får du inga nörd-poäng för! :p

Dock skall jag tillstå att jag hade fel i den exakta ordföljden. Det ska så klart vara "a mere vessel" och inget annat. Tack för den!

Men... du har fortfarande inte talat om varifrån citatet kommer! Matrix var nära, men inte rätt... hehe... :D
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

TrakDah


Mr Jim

Horizon>Den där animatrix är rätt läcker iofs när mänskligheten får på dängen ;)
\"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing\" - Edmund Burke (1729-1797)

För att kontakta mig, maila på jimmy.larssonSNABELAgmail.com
To contact me directly mail me at jimmy.larssonATgmail.com

Horizon

Guldmedalj till statsvetaren! :)

Animatrix är jävligt bra, särskilt "The Second Renaissance Part I and II". Riktigt kusligt bra gjort faktiskt. Har man sett de två delarna förstår man varför maskinerna gjorde som de gjorde med mänskligheten. Detta gjorde det lätt förutse slutet på Matrix - Revolutions. Det var egentligen enda vettiga lösningen.

TrakDah:\>> Har du sett "Star Trek - First Contact"? Tänkte på din kommentar om Borgerna... :)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Horizon

P.s. till Jim. Du sa aldrig var mitt tredje citat kom ifrån... Det var någon bok/film tydligen. Själv hittade jag citatet i en låt med Children of Bodom. :)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Mr Jim

Tror jag sa det, det är från filmversionen av American Psycho :)

Jo Second Renaissance var ruggigt bra!
\"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing\" - Edmund Burke (1729-1797)

För att kontakta mig, maila på jimmy.larssonSNABELAgmail.com
To contact me directly mail me at jimmy.larssonATgmail.com

Horizon

QuoteOriginally posted by Mr Jim


            Tror jag sa det, det är från filmversionen av American Psycho :)

Jo Second Renaissance var ruggigt bra!

Å fan, men den filmen har jag ju sett. Knepigt att jag inte kom ihåg det... :-/

Ja ja, jag skyller på åldern. :D
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names