News:

No significant change

Main Menu

Online nu

Started by Swebeast, December 08, 2003, 08:46:10

Previous topic - Next topic

0 Members and 7 Guests are viewing this topic.

Horizon

Jag flög Su-25 på en rätt kul server igår, men det gick sådär halvbra. Inga labels och problem med navigeringen gjorde att jag fick nöja mig med att bli påskjuten och sedan spränga en bro på måfå. Sen gjorde jag ett par misslyckade landningsförsök (är det verkligen så svårt att bli av med fart i en Su-25'a?) innan jag kraschade och brann i ett hönshus vid banänden. :)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Horizon

Landade precis efter ett "job well done". Vis av erfarenheterna igår såg jag till att ha koll på navigering och hade skärpt synen så jag kunde få syn på den lede fi utan labels. :) De röjde sig fint genom att dels skjuta på våra markstyrkor (haubitsar) och dels skjuta på mig (Shilkas och så vidare). Beväpnad med mängder av S-8-raketer skred jag till verket och plockade 3 st Shilkas och 2 st haubitsar. Fick manpads på mig men lyckades skaka dem av mig med hjälp av lite våldsamt manövrerande och en drös flares. När raketerna var slut flög jag hem och gjorde en mönsterlandning. Katastrof igår, succé idag. :)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

KeyCat

Nice! Själv har jag inte flugit varken FC2 eller BS på länge pga minneshanterings buggen de lyckades introducera i senaste patchen  :-\

/KC

>> It's all about teamwork! <<

Horizon

Jaså? Vilken patch är det och hur yttrar sig problemet? Jag har inte märkt något galet, jag kör version 1.2.1.
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

KeyCat

#380
Quote from: Horizon on September 06, 2010, 19:31:43
Jaså? Vilken patch är det och hur yttrar sig problemet? Jag har inte märkt något galet, jag kör version 1.2.1.

Då flyger du inte tillräckligt länge ;)

CTD'n kommer som ett brev på posten när simulator.exe använder mer än ~1.35 GB RAM (i mitt fall). Flyger jag på 104th servern med typ 30+ andra dröjer det ~50-60 min sen smäller det. Buggen finns tyvärr i både FC2 1.2.1 och BS 1.0.2 och det är inte speciellt skoj att flyga om man CTD'ar 5-10 minuter efter man hittat en bra position för hajen och börjat engaga markmål eller e mitt uppe i en dogfight :(

CTD'n går att fördröja om man lirar på mindre aktiva servrar och/eller ställer ner grafikinställningarna men dock bara fördröja för den kommer förr eller senare om man kör 32-bitars OS (påstås vara OK om man kör 64-bitar OS).

Både jag, Salsam och RedOne (och en hel del andra) drabbades tyvärr av denna bug när vi flög på 104th tidigare i våras och jag hoppas verkligen ED fixar det för problemet fanns inte innan de senaste patcharna...

/KC


>> It's all about teamwork! <<

Horizon

Usch, det var inget vidare. Jag har som sagt inte drabbats... än. Vi får hoppas på en snar lösning, skulle vara kul med lite co-op med er andra nu när höstmörkret snart sänker sig.
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

ft

Inför förestående flytt är jag utan nät ett par veckor. :(

(Jag skriver detta inlägg genom att knacka med en tallpinne på en tråd jag spänt över grannens telefonledning...)

Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus

Horizon

Lugn bara lugn, ft. Vi har hela hösten på oss. :)

KC: Bara för att du sa det var jag tvungen att försöka återskapa CTD'n och visst... det fungerade. ;)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names