News:

No significant change

Main Menu

Online nu

Started by Swebeast, December 08, 2003, 08:46:10

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Salsam

Kan meddela KeyCat att jag ställde ner grafiken till MEDIUM igår och flög en hel runda med SU-25T utan CTD!  ;D
Mer testing kommer senare ikväll.... om jag någonsin jobbar färdigt  :-\

KeyCat

#337
Senaste "teorin" på ED forumet om dessa CTD'er är någon form av bug som ger minnesläcka och som först ger sig tillkänna om man har begränsat RAM minne så det låter ju troligt eftersom nedsatt grafikinställning sparar RAM.

En annan sak som styrker denna teori är att den gången jag flög 2+ timmar utan CTD så hade även jag ställt ner mina inställningar något, körde ju även med jämna mellanrum ALT-TAB som också "flushar" minnesanvändningen i applikationen, luktar bug men återstår att se...

Hur mycket RAM har du i din burk och hur mycket är det i RedOnes? Jag har bara 2GB...

PS: Ligger på TS2 lite senare!

/KC

>> It's all about teamwork! <<

RedOne/ zalzam

4 GB   :o

Kommer strax på nätet
------------------------

Lasse Sandberg

supramk3killen

#339
Ingen som har testat med -maxmem i shortcuten?

Jag och Keycat sitter på ts 2 och lirar ka-50

Swebeast

Quote from: KeyCat on May 20, 2010, 18:03:52
Senaste "teorin" på ED forumet om dessa CTD'er är någon form av bug som ger minnesläcka...

/KC

Hmmm..luktar Falcon 4.0 original  ;D

Gud och soldater vördar vi när tider av fara de stå oss bi
när faran är borta och fyllda är faten då glömma vi Gud och förakta soldaten
--------------------------------------------------------------------------------------
ASUS P8P67 <> Intel i7 2600K <> Noctua NH-D14 <> Corsair SSD Force Series 3 240 Gb <> Corsair Vengeance DDR3 16GB <> Gigabyte GeForce GTX 580 1536MB SOC

KeyCat

#341
Mysteriet med CTD'erna när vi flyger på 104 servern är löst!

ED har av okänd anledning skrivit FC2/BS så att det inte automatiskt frigör/rensar RAM minnet utan ju längre man flyger desto mer minne kommer att läggas beslag på och så småningom blir det mest troligt en CTD/freeze för alla (det har inte med 104 servern i sig att göra det är dock den som lastat minnet mycket när vi flugit).

Minnesmängden spelar bara delvis roll och även ni med mycket minne (sök på "windows" + "virtual address space" för mer info) kommer att märka det om ni flyger tillräckligt länge, saken förvärras ju högre grafikinställningar man kör med. Så mer minne i burken löser egentligen inte problemet utan bara fördröjer det.

Bug, design flaw eller annat får ni själva avgöra, verkar inte som ED bryr sig speciellt mycket utan rekommendationen såhär långt är att skaffa 64-bit Windows med 6+ GB RAM.  OBS! Jag skriver "verkar" ovan för jag har inte läst någon officiell kommentar från en ED representat, de verkar ganska tystlåtna så här långt...

Jag är ingen spel/sim utvecklare men finner det konstigt att ett program inte frigör oanvända resurser om de inte behövs längre istället för att bomba.

Hoppas kunna förbättra min situation genom att enabla LAA i XP så att det crashar mindre ofta och som Salsam dra ner på grafiken när jag lirar online.

Länk till tråden på ED forumet om ni är intresserade...

 http://forums.eagle.ru/showthread.php?t=53874


Tänkte eventuellt ta en testrunda lite senare, jag o RR ligger på TS2!

/KC

>> It's all about teamwork! <<

KeyCat

Trevligt att se så många på TS2 igår, tyvärr var jag för trött för att flyga någon längre stund.

/KC
>> It's all about teamwork! <<

supramk3killen

Sitter och tränar med jonneswe och suströmming på jonnes server... F15 Vs Su27 medium range missiles / Nosig ts3