News:

No significant change

Main Menu

Online nu

Started by Swebeast, December 08, 2003, 08:46:10

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Salsam

#312
Utan att ha torrt på fötterna säger jag att det är Instinktiv rök - (vit forsfor typ rökhgr 56) vilket gör att den utvecklar all rök omedelbart till skillnad från rökfacklor (rödforsfor typ rökfackla 4) som ligger och pumpar ut rök i någon minut.
Under förutsättning att det inte är väldigt vindigt kan instinktiv rök ligga kvar i 10 minuter (helst när man inte vill det.. typ på skjutningar) eller så försvinner den faktiskt väldigt fort - typ 10 sec... bägge typerna har sina för och nackdelar. Vilken de valt att använda i spelet vet jag inte. Kan det vara att det helt enkelt blåste mycket?
Tanken är väl inte att lägga rök över hela stället så det inte går att hitta och låsa på målen efteråt - A10an är ju inte jätte teknologiska  :-\
Det är däremot är det nästan alltid AFAC (Airborne Forward Air Controller) som använder sig av rök raketer för att märka ut åt de andra planen.
Varför skulle en FAC vilja ha rök på ett mål? Han vill ju förstöra det  ::) FACn använder istället rök på sin position som riktpunk och utgår från den för att leda in planen.

Har även för mig att de använder rök raketer men en liten pyrotecknisk sats vilket gör att det blixtrar till och ryker vid träff, detta för att det ska vara lättare att se.
Mycket höftskott här men jag ska;
Ska snacka med våra FAC här nere - återkommer i detta ärendet.

I övrigt då, hur funkade det? förutom att röken var kass?


Edit:
Hittade ett klipp på Tuben - http://www.youtube.com/watch?v=cdHjqVqOoVE#
Sen en bara för ljudet (spola nästan halva klipper) - http://www.youtube.com/watch?v=7YfNtzcZAdQ&NR=1#

KeyCat

#313
Tack för infon Salsam! Tror inte att vind är modellerat på rökpelarna och det konstiga är att svart rök från utslagna tanks/BMP är synlig i ett par minuter. För mig och Oden har dessa varit bland de bästa referenserna när vi försökt informera varandra om mål via TS, skulle dock vara skoj med användbara WP FFAR's.

Quote from: Salsam on April 07, 2010, 21:39:20
I övrigt då, hur funkade det? förutom att röken var kass?

För övrigt verkar det att funka bra, nätkod med JIP och ingame browser funkar kalas och nya ljudmotorn är kanon! Jag har bara flugit A-10:an än så länge men misstänker att det kommer att hittas fler småbuggar framöver och vi kan ju alltid hoppas att ED har patchplaner nu när de dubblade priset från 15 USD till 30 USD :)

Gillar att även BTR/BMP biter ifrån med sina 20 mm (?) resp. 30 mm kanoner på A-10:an och att det inte är riskfritt att flyga in lågt och rensa med GAU-8:an eller FFAR, gäller att utnyttja sina standoff vapen maximalt! När man väl går in och rensar gäller det att bryta av i tid, överflygningar av konvojer är ingen bra idé  ;D

Även skademodelleringen verkar fått en översyn och är inte längre "binär". Blir du träffad av mindre kaliber blir du oftast skadad men är kapabel att RTB och man får kämpa en del för att flyga level för hydraliken verkar vara bland det första som ryker (mappade trim kontroller hjälper här), har även varit med att piloten dött men planet varit mer eller mindre oskadat. Variation i skademodelleringen är stort plus för mig i vart fall...

BTW: Oden och jag ligger på TS 2 (ts.anrop.se) har dock inte bestämt mig för om jag skall flyga Ka-50, A-10 eller snöra på mig kängorna för en runda i ArmA II.

/KC
>> It's all about teamwork! <<

KeyCat

#314
Tackar för ännu en trevlig runda Supram och Oden! Roligast var första rundan när vi jagade Tor'en vid flygbasen och man fick ducka bakom kullen :)

/KC

>> It's all about teamwork! <<

Oden

2570 KeyCat, 2570  ;D

:headbangs:


Horizon

Fasen, ni kommer ju ha "spelat slut" på spelet innan jag ens har råd att köpa det. =/ Låter kul hur som helst.
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

KeyCat

#317
Quote from: Oden on April 09, 2010, 23:44:48
2570 KeyCat, 2570  ;D

Snyggt röjt där Oden!


@Hor: Har än så länge bara fokuserat på A-10:an så jag har 6 andra plan (+ äggvisp) kvar att lära och flyga framöver. Jag börjar dock få hyfs på mina spakar till A-10:an och tänkte lägga till de mindre viktiga funktionerna som refueling door, nav lights osv ikväll - ligger på TS 2 (ts.anrop.se) en stund framöver.

/KC
>> It's all about teamwork! <<

KeyCat

Ligger på TS 2 en stund framöver.

/KC
>> It's all about teamwork! <<

KeyCat

Tack för testrundan med Su-25 igår Oden! Klart mer utmanande FM än A-10:an och lär ta ett tag innan man bemästrar, tror det får bli vad jag mappar härnäst på mina HOTAS och hoppar säkerligen på
TS 2 (ts.anrop.se) för en sväng lite senare ikväll.

/KC

>> It's all about teamwork! <<