News:

No significant change

Main Menu

Online nu

Started by Swebeast, December 08, 2003, 08:46:10

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

KeyCat

#296
Quote from: Salsam on April 01, 2010, 23:55:38
Jag vill ha bilder, AAR och film för att motivera mig att lägga ut massor med pengar att köpa och börja flyga detta spel  ;)

Tog tyvärr inte några bilder men efter att ha testat SP/MP i A-10:an ett par timmar så ger jag tummen upp, för min del är A-10:an och Su-25 perfekta komplement till äggvispen! Och när jag känner "need for speed" tar jag gärna en sväng med MiG-29:an!

Den nya ljudmotorn + MP lobby + ME med triggers etc. samt att jag fick igång min gamla TIR2:a gör det IMO värt pengarna. Har flugit för lite för att kunna ha någon åsikt om eventuella förändringar i AFM/SFM, AI'n eller den nya missildatan.

Det är dock fortfarande LOCKON! Mao ingen dynamisk kampanj (men dock branched), prestanda (fortfarande samma låga FPS när man flyger lågt över städer), AFM enbart i Su-25, cockpits, grafik, terräng är (i stort sett) precis som tidigare så om man av någon anledningar ogillat något av dessa kommer man nog att göra det samma med FC 2. Jag har dock fått det att flyta hyfsat på (nära) max på min burk, går säkert att få ännu bättre med lite mer tweakande men jag orkar inte för tillfället.

Tror att FC 2 kommer att bli populärt i MP och de förändringar som gjorts är definitivt åt rätt håll. Nätkoden har alltid varit bra i LOCKON, utan krav på voodoo ritualer (F4) och minimalt med warp/jitter. Den nya lobbyn är en stor förbättring när det gäller att hitta populerade servrar, var ikväll ~25-30 servrar uppe med hyfsad aktivitet, flög på en med ~30 andra piloter. Att FC 2 sen blir kompatibel med DCS:BS är ytterligare plus.

Quote
Apropå vårtsvinet... hur är det i FC2, kan man fortfarande flyga genom träden?

Ja, tyvärr och det är samma i DCS:BS  :-\

Det värsta är nog inte att man kan flyga igenom dem utan att AI har fri LOS även om träd är i vägen men det går till viss del att bota genom att man inte gömmer AI shilkas etc i skog om man själv gör mission.

/KC

>> It's all about teamwork! <<

KeyCat

F-n blir nog en sväng till i A-10:an innan sängen kallar ;)

Hade dock behövt er flygandes F-15 över målområdet för man är hett byte bland MiG/Su piloterna....

/KC

>> It's all about teamwork! <<

KeyCat

#298
Hittade en server med en KC-10:a i luften och var ju bara tvungen att testa...







Funka klockrent, connect vid första försöket och KC-10:an flög stabilt, inget lag/jitter. Nice att ED fixat lufttankningen i MP (dock med vissa begränsningar, man hör inget radiosnack men nu kan vi i vart fall se bomen/korgen o tanka).

Go natt!

/KC

>> It's all about teamwork! <<

Baztid

Om någon är sugen på köra lite så är jag på ts3.
Har ett uppdrag jag snickrat ihop som vore intressant få se om de flyter..
Do you know how you can tell if there's a fighter pilot in the room?

.

Don't worry, he'll tell you.

Rivvern_

Jag kan va med en liten stund.

KeyCat

#301
Tack för en trevlig runda Oden!

Här kommer lite "after action klipp" från Tacview över vad som egentligen hände på 104:th servern med ca 25+ andra piloter (+ ett hundratals ground AI) denna sena Påskafton...

 SUKH-A10-02 = KC
 SUKH-A10-03 = Oden

Oden och jag på väg mot målområdet, ser i Tacview att där redan fanns en T groda uppe och rensa.



Förvånansvärt lugnt i luften över målområdet. Jag hittar två mål som jag engagar (ser i Tacview att där e massor med mål men lovar att det inte är lika lätt att hitta dem bland grönsakerna trots att man använder AGM-65D).



Oden hittade inget o går runt, ovetandes om vad han egentligen har efter sig, den missar dock!



På mitt andra pass får iväg ytterligare en AGM-65D sen får jag smaka en IR missil från samma ryss! Hydraulic failure så det är RTB för mig!



Oden går in igen och plockar raskt tre BTR-80 med AGM-65D.



Men han har tydligen väckt deras AAA, första skuren från Shilkan missar dock.



Kort därefter tar hans tur slut och Shilkan, en IR missil o lite mer skrot från en BMP träffar!



Otroligt nog flyger han fortfarande men HUD o lite annat är utslaget så han dumpar snabbt vad han har på vingarna för RTB. Själv är jag redan halvvägs hemma.



Samtidigt någon helt annanstans på kartan gör en F-15 skrot av en Su-27:a.



Både jag och Oden vinglade tillbaks i våra skadeskjutna vårtsvin till vår hemma bas och landade, tåliga kärror det här  ;D

Roligt mission som vi får ta och göra om och kanske ha lite fighter eskort med oss!

/KC

>> It's all about teamwork! <<

Oden

Tack själv KC.
Jo där flög man och tyckte området var tomt och öde - när du sen visade denna acmi så fick man ju en smärre chock, törs faen flyga igen hahaha.

Rivvern_

Riktigt bra AAR. Vad är det för mission?