Author Topic: Online nu  (Read 64521 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

KeyCat

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2629
    • View Profile
Re: Online nu
« Reply #384 on: September 09, 2010, 13:09:51 »
KC: Bara för att du sa det var jag tvungen att försöka återskapa CTD'n och visst... det fungerade. ;)

Rekommenderar att alla som råkar ut för denna bug skickar ett simpelt mail till "'support-dcs@support.eagle.ru'" med en enkel beskrivning + loggfilerna som finns i .../Temp/ biblioteket efter CTD'n.

Verkar inte helt 100%  ??? att ED kommer att släppa en patch till FC2 så ju fler som påpekar denna IMO kritiska bug desto bättre!

/KC

« Last Edit: September 09, 2010, 13:44:53 by KeyCat »
>> It's all about teamwork! <<

Horizon

  • Global Moderator
  • Communist Plan Poster
  • *****
  • Posts: 9109
    • View Profile
Re: Online nu
« Reply #385 on: September 09, 2010, 17:15:04 »
Varför skulle de inte släppa en patch? Spelet är ju relativt nytt och har de skapat ett problem får de väl försöka lösa det? Eller ligger deras fokus på annat framöver, t.ex. DCS: A-10C? Många frågetecken där...
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

KeyCat

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2629
    • View Profile
Re: Online nu
« Reply #386 on: September 11, 2010, 13:11:07 »
Varför skulle de inte släppa en patch? Spelet är ju relativt nytt och har de skapat ett problem får de väl försöka lösa det?

Håller med!

Nu är jag inte helt uppdaterad men det sista jag läste i ED forumet verkade det inte är säkert att de släpper fler patchar till FC2 så de behöver veta att ovanstående bug existerar.

Dessutom är ED inte precis kända för att släppa patchar ofta - önskar de gjorde som BIS (dvs släppa publika beta patchar kontinuerlig, ofta ett par stycken/vecka)!

/KC

>> It's all about teamwork! <<

Horizon

  • Global Moderator
  • Communist Plan Poster
  • *****
  • Posts: 9109
    • View Profile
Re: Online nu
« Reply #387 on: October 06, 2010, 20:23:04 »
Det handlar säkert om att de inte lyckas reproducera felet på sina superdatorer med 64-bitars OS och 128 GB internminne.

Ja ja, jag är ute och flyger en stund nu om någon vill joina. Finns på servern "SU's dedicated FC2+BS...". Den kör ett ganska kul uppdrag som heter "Digi Bridge DefenseV2". Där det är fullt krig med kort avstånd mellan russkies och jänkare.
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Horizon

  • Global Moderator
  • Communist Plan Poster
  • *****
  • Posts: 9109
    • View Profile
Re: Online nu
« Reply #388 on: October 07, 2010, 01:11:35 »
Efter fyra timmar på SU-servern måste jag säga att jag kan de flesta vapensystemen i Su-25T rätt bra. :D

(och inte en enda CTD, KC!)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Horizon

  • Global Moderator
  • Communist Plan Poster
  • *****
  • Posts: 9109
    • View Profile
Re: Online nu
« Reply #389 on: October 08, 2010, 17:25:13 »
Lirade en del på en annan server igår och fick CTD efter 5-10 varje gång. Bytte server till den jag spelade på kvällen innan och kunde flyga två timmar i sträck utan CTD. Får mig att misstänka att en del krascher beror på hur uppdragen är konstruerade eller hur servern är konfigurerad? Kan det ha något att göra med den där lua-checken?
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

KeyCat

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2629
    • View Profile
Re: Online nu
« Reply #390 on: October 08, 2010, 18:33:06 »
Det jag kom fram till tidigare var att ju fler spelare det var på servern ju tidigare fylldes RAM-minnet upp och nådde den magiska gränsen 1.34 GB för att där direkt CTD'a (hängde till viss del även ihop med GFX-inställningarna, högre inställningar förbrukade RAM-minne snabbare).

Så jag gissar att när du flög 4 timmar så var det inte så mycket annat folk på den servern och eller ett mindre uppdrag?  Om jag minns rätt så när antalet spelare på 104th blev 30+ så kom min CTD inom ca ~45-60 minuter.

Grundproblemet är något med minneshanteringen efter senaste patcharna. Buggen är bekräftad av ED på 32-bit OS i både FC2 och BS, nu återstår bara att se om/när den blir fixad.

PS: Även om den är bekräftad bör alla som drabbas skicka ett e-mail till ED, ju fler som påpekar problemet ju troligare är det att den blir fixad.

/KC
« Last Edit: October 09, 2010, 14:42:30 by KeyCat »
>> It's all about teamwork! <<

Horizon

  • Global Moderator
  • Communist Plan Poster
  • *****
  • Posts: 9109
    • View Profile
Re: Online nu
« Reply #391 on: October 08, 2010, 19:06:37 »
Jag ska dra iväg ett mail på direkten! När de hör Horizontens klagan kommer de att programmera så att det ryker om tangentborden. Ingen vill ha ett rejält sjömansbröst utdelat av Horizonten!
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names