Author Topic: Online nu  (Read 63953 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Horizon

  • Global Moderator
  • Communist Plan Poster
  • *****
  • Posts: 9109
    • View Profile
Replying to Topic 'Online nu'
« Reply #16 on: June 21, 2004, 20:31:59 »
Låter trevligt! Skall fulinstallera igen, så kanske jag kan vara med på ett prov. Ger det mersmak beställer jag ett ex av LO så fort lönen kommer. :)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

BEQ

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 873
    • View Profile
    • Email
Replying to Topic 'Online nu'
« Reply #17 on: June 21, 2004, 21:23:00 »
Har kört ett första test nu och upptäckte lite missar. Det kräver sin dator det här, men förhoppningsvis har vi någon på forumet med både kraft och bandbredd att försöka hosta. En nackdel som är svår att komma ifrån är att NATO startar 20-30 min innan UKR/RUS.

Det blev i alla fall rätt mäktigt när NATO slagit sig igenom det bristfälliga luftförsvaret, men det blir nog andra bullar sen eftersom alla spelbara flygplan stannade nere.

Gjorde ett andra test också, men det kom inte så långt innan strömmen gick pga åska. DOH!

BEQ

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 873
    • View Profile
    • Email
Replying to Topic 'Online nu'
« Reply #18 on: June 21, 2004, 23:08:14 »
Hmm... det blev ju så där när man körde själv. FPS:en blev rätt låg, på gränsen till totalt ospelbart. Men det blev ett jäkla fint scenario. Det blev riktigt fina strider.

Fast jag måste ju ifrågasätta AI när alla flygplan lyckas skjuta ner MiG-29:or med kanoner, men det beror ju på att Migarnas version av undanmanöver är max 60 gr bankning och max 2 G belastning i 3 s och sedan svängväxling. Imponerande.

Får fundera ut ett nytt uppdrag.

TrakDah

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 847
    • ICQ Messenger - 160037
    • Yahoo Instant Messenger - wmroboj
    • View Profile
    • Email
Replying to Topic 'Online nu'
« Reply #19 on: June 22, 2004, 18:17:13 »
BEQ

Såna jätteuppdrag ska/bör delas upp i Kampanjer i LO. Minimera antalet objekt i varje delmoment i kanpanjen och så...

Maila mig uppdraget kan jag kasta ett öga på det kanske? Adress i PM.

/TD

BEQ

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 873
    • View Profile
    • Email
Replying to Topic 'Online nu'
« Reply #20 on: June 22, 2004, 20:27:59 »
Nja, det spelar inte så stor roll. Grejen var att jag ville ha ett jätteuppdrag med mycket flyg i luften, där ena sidan var tvungen att uppträda i spärrbana (utan stridsledning) och andra försöka bana väg för en större attackkolonn med SEAD förbekämpning, ett antal grupper bomb/attack som skulle slå mot flygbaser följt av spaning för att kontrollera verkan.

Hittar på något nytt i mindre skala. Det roliga var ju att det blev en bra furball av det då 6 MiG-29 och jag (med utrymme för 3 Su-27 ytterligare) stötte på eskorten i form av 2+4 M2000 och F-15 och sedan SEAD F-18 + F-4 med AIM-7. Med andra ord blev jag inte förvånad att det fortskred i 4-5 fps när man själv startade eftersom luftvärnet var rätt kraftigt också.  :D :D

/BEQ

TrakDah

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 847
    • ICQ Messenger - 160037
    • Yahoo Instant Messenger - wmroboj
    • View Profile
    • Email
Replying to Topic 'Online nu'
« Reply #21 on: June 22, 2004, 21:51:35 »
BEQ

Se till att ha Water på Low och Shadows på Näst Högsta (alla val tom det näst högsta påverkar knappt fps, det högsta dödar fps)

/TD

BEQ

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 873
    • View Profile
    • Email
Replying to Topic 'Online nu'
« Reply #22 on: June 22, 2004, 22:39:14 »
Copy

BEQ

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 873
    • View Profile
    • Email
Replying to Topic 'Online nu'
« Reply #23 on: June 23, 2004, 01:38:58 »
Så, nu har jag skapat ett nytt uppdrag lämpligt för 2-8 spelare med MiG-29, Su-27, A-10 och F-15 flygbara och därutöver F-4, F-16, E-3 och MiG-23. Jag har provat det i single player och då var det ganska jämnt. Skulle gärna köra det över nätet någon dag om någon har lust. Gärna innan midsommar. Sen är jag borta en dryg vecka.